در پی گسترش احساسات ضد صهیونیستی مردم لیبی و اعتراض شدید به دیدار محرمانه وزیر خارجه این کشور با همتای صهیونیستی خود، نجلاء المنقوش موقتا از کار در وزارت خارجه لیبی تعلیق شد.

وزیر خارجه لیبی بعد از دیدار با مقام صهیونیست از کار تعلیق شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بعد از واکنش‌های تند مردم و شخصیت‌های لیبی به اقدام وزیر خارجه این کشور در دیدار محرمانه با همتای صهیونیستی خود، «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه لیبی به دستور نخست‌وزیر این کشور از کار خود در وزارت خارجه تعلیق شد.

به گزارش الجزیره، «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی شب گذشته دستور تعلیق موقت فعالیت وزیر خارجه این کشور را صادر کرد.

بر اساس این گزارش ، نخست‌وزیر لیبی همچنین دستور تشکیل یک کمیته تحقیق درباره نشست غیررسمی و محرمانه نجلاء المنقوش با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را صادر کرد. طبق این دستور «فتح‌الله عبداللطیف الزنی» وزیر امور جوانان دولت وحدت ملی لیبی تا مشخص شدن تکلیف پرونده المنقوش، پست وزارت خارجه را موقتا به دست می‌گیرد.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند که وزرای خارجه لیبی و رژیم صهیونیستی هفته گذشته در ایتالیا با یکدیگر دیدار کرده‌اند. این خبر توسط وزارت خارجه رژیم اشغالگر فاش شد و الی کوهن در این زمینه گفت: من با وزیر خارجه (لیبی) درباره پتانسیل فراوان روابط دو طرف و همچنین اهمیت حفظ میراث یهودیان لیبی، که شامل بازسازی کنیسه‌ها و گورستان‌های یهودیان در این کشور است، صحبت کردم.

این اقدام وزیر خارجه لیبی خشم مردم و شخصیت‌های این کشور و نیز گروه‌های فلسطینی را برانگیخت و آنها خواستار اتخاذ یک تصمیم جدی برای مقابله با چنین رویکردی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.