مدیرکل شیلات استان اردبیل از راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی ‌در مغان خبر داد و گفت: ۷ هزار میلیارد ریال برای احداث این پروژه تخصیص یافت.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی ‌در مغان/ حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ‌در شیلات

به گزارش قدس آنلاین، محمد الله‌بخش  با بیان اینکه بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی استان با ظرفیت اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در پارس‌آباد مغان راه‌اندازی می‌شود, اظهار داشت: ۷ هزار میلیارد ریال برای احداث این پروژه تخصیص یافته که زنجیره تولید، شامل واحد تولید غذا، تکثیر، پرورش، فرآوری و بسته بندی در این شهرک شیلاتی پیش‌بینی شده است.

توسعه طرح‌های آبزی‌پروری در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل توسعه طرح‌های آبزی‌پروری در استان اردبیل را از اولویت‌های مهم اقتصادی در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: احداث و رونق شهرک‌های شیلاتی نیز از جمله گام‌های مهم و مؤثر در توسعه و رونق بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی است.

الله‌بخش خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر فعالیت در عرصه پرورش انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، جهت تنوع بخشی به تولید محصولات شیلاتی که جز سیاست‌های محوری است پرورش ماهیان خاویاری، تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی و زالو نیز در برنامه‌های توسعه این اداره کل قرار گرفته است.

حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شیلات

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیلاتی بسیار متنوع است، اظهار کرد: برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری با توجه به تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش انواع ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری، زینتی و… اداره کل شیلات استان آماده همکاری و استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این صنعت است.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و رفع مشکلات موجود در مسیر سرمایه‌گذاری این بخش تصریح کرد: قطعاً صنعت شیلات استان با حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متحول می‌شود.

پرورش ماهیان خاویاری در شمال استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل با تاکید بر ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری و تسهیل در حوزه‌های شیلاتی با هدف جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: اگر چه فعالیت‌های مختلفی هم اکنون در استان اردبیل در زمینه آبزی‌پروری انجام شده اما فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این زمینه بسیار متنوع و دارای قابلیت بهره‌وری بیشتری است که باید سرمایه‌گذاران را به سمت آنها تشویق کرد.

الله‌بخش به اهمیت صنایع شیلاتی اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در شمال استان توسط بخش خصوصی انجام شده که این نمونه بسیار خوبی است که سایر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به فعالیت در بخش شیلات و صنایعی چون پرورش ماهیان خاویاری ترغیب می‌کند.

بازگشت دو ساله سرمایه در صنعت پرورش زالو

وی خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه در صنعت پرورش زالو دو ساله و به صرفه است که باید با معرفی مزایای این صنعت برای افزایش تعداد مراکز تولید و تکثیر آن برنامه ریزی شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: امکان اجرای این طرح‌ها در مکان‌های کوچک با هزینه اندک و سود مناسب از مزیت‌های طرح پرورش زالو و ماهیان زینتی است که می‌تواند در قالب مشاغل خانگی به افزایش درآمد خانوار و رهایی جوانان از بیکاری کمک کند.

پرورش زالو و ماهیان زینتی در استان اردبیل

الله‌بخش ادامه داد: انتظار داریم با نگاه مثبت برخی مسئولان مربوطه و رفع بعضی موانع و محدودیت‌ها مراکز تولید و پرورش زالو و ماهیان زینتی در نقاط گوناگون استان به خصوص روستاها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی پیامدهای مثبتی همچون رونق اشتغال و افزایش سطح درآمدی مردم را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در توسعه بخش شیلات بسیار مهم و اساسی است که در همین راستا از طرح‌های تولیدی بخش خصوصی در بخش‌های مختلف آبزی پروری حمایت می‌کنیم.

راه‌اندازی تورهای تخصصی بازدید از مزارع پرورش ماهی

مدیرکل شیلات استان اردبیل توجه به استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری آبزی پروری در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: معرفی صنعت آبزی پروری استان در حوزه‌های مختلف می‌تواند بستر خوبی را برای حضور گردشگران و فعالان این صنعت فراهم بیاورد.

وی تلاش برای راه‌اندازی تورهای تخصصی و گردشگری را با محوریت مزارع پرورش ماهی یادآور شد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره طبخ غذای آبزیان، اجرای مسابقات متنوع ماهیگیری با قلاب در استان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه فرهنگ مصرف ماهیان و آبزی پروری در اردبیل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.