سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حرکت دولت سیزدهم در حوزه هزینه‌های بهداشت، درمان و سلامت کشور بسیار ارزشمند و رو به جلو و در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه درمان است.

اسحاقی: برنامه دولت در حوزه سلامت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت اخیرا در نشست خبری به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم اشاره کرد و از رایگان شدن هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

سخنگوی دولت گفت: تمام افراد فاقد بیمه سلامت و درمانی از پنج دهک ابتدایی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم بیمه‌شدگان از پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد صفر شد. صندوق بیماران صعب‌العلاج تاسیس شد و بسیاری از هزینه‌های دارویی‌شان را رایگان یا با هزینه بسیار پایین دریافت می‌کنند. مادران باردار و کودکان زیر پنج سال تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفتند و زوج‌های نابارور معرفی شده به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.

سلمان اسحاقی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در نظام سلامت در حوزه هزینه‌های درمانی و بیمه بیماران به خصوص صندوق بیماران صعب‌العلاج گفت: یکی از اهداف‌ و دستاوردهای انقلاب اسلامی در بحث درمان و سلامت کشور این است که بتوانیم در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت داشته باشیم.

مقام معظم رهبری در بحث سلامت تاکید دارند؛ «بیمار به جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد» 

وی افزود: در دولت‌های گذشته موضوع  هزینه‌های بهداشت، درمان و سلامت کشور به دلیل عدم زیر ساخت‌های موجود مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود. چرا می‌گویم مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود؟ چون هیچ بستر و زیر ساختی را فراهم نکردند و با افزایش قیمت‌ها، تحریم‌های ظالمانه و انجام ندادن تکالیفی که بیمه‌ها داشتند، مردم متضرر می شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم در دو سال اول خدمت برای فراهم کردن زیر ساخت‌هایی که ثبات خدمات در آن شاهد باشد،  تلاش خود را انجام داد.  به عنوان مثال برای بحث درمان بیمارانِ مختلف، قالبی برای آن در نظر گرفته شد که استمرار و تقویت آن در آینده، نتایج مشهودی خواهد داشت.

اسحاقی اظهار کرد: با تکیه بر خدماتی که دولت سیزدهم در حوزه بهداشت، درمان و سلامت ارائه کرده است، مجلس نیز سعی کرده است  فعالیت‌ها ی دولت در برنامه هفتم توسعه مجلس به گونه‌ای دیده شود و در آینده تقویت شود یعنی ما بتوانیم یک قدم اساسی و نهایی برای رایگان شدن هزینه درمان به صورت یکسان برداریم.

او با اشاره به فعالیت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حوزه سلامت یادآور شد: نکته‌ای که برای ما حائز اهمیت است این است که تمام مردم کشور ما در تمام طبقات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور سر یک سفره بنشینند یعنی ما کاری نکنیم که اگر یک وازتخانه، سازمان و نهادی از قدرت مالی بیشتری برخوردار است بتواند با بیمه‌های تکمیلی، درمان را برای کارمندان خود تسهیل کند که اگر اینگونه عمل شود، کشور به جامعه طبقاتی می‌رسد که این نکته منفی در شأن انقلاب اسلامی نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم به نحو بسیار شایسته‌ای در مسیر حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور قرار گرفته و در حال پیشرفت است و برای جلوگیری از جامعه طبقاتی بسیار هوشمندانه و مدبرانه تدبیرهای لازم در حال انجام است.

اسحاقی با اشاره به فعالیت‌های مجلس در حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور افزود: برای ثباتِ سلامت کشور در برنامه هفتم توسعه مجلس، زیر ساخت‌های قانونی آن در حال فراهم شدن است که در لوایح بودجه، دستور عمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مصوبات هیأت دولت و برنامه هفتم توسعه به عنوان یک قانون بالا دستی استمرار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: آحاد مردم برای دولت مهم هستند. جلوگیری از جامعه طبقاتی یکی از اصول و اهداف دولت سیزدهم است و حرکت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور بسیار ارزشمند و رو به جلو در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه درمان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.