۱۱۱ میلیون آمریکایی با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند و ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا شدیدترین کمبود آب را تجربه می‌کنند.

۱۱۱ میلیون آمریکایی تحت تاثیر خشکسالی شدید

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، مرکز ملی اطلاعات محیط زیست آمریکا (NOAA) در گزارشی نوشت؛ بیش از ۱۱۱ میلیون آمریکایی تحت تاثیر خشکسالی فرا نرمال هستند و این بحران در مناطق جنوبی، شمالی و مرکزی آمریکا حادتر از مناطق دیگر است.

بر اساس این گزارش، بحران خشکسالی در آمریکا در ایالات تگزاس و لوئیزینا به بالاترین حد خود رسیده و مردم این مناطق با خشکسالی بی‌سابقه مواجه هستند.

هم اکنون خشکسالی معمولی تا بحرانی، ۲۷.۵ درصد از ایالات متحده آمریکا را درگیر کرده و طی یک هفته گذشته مناطق دارای خشکسالی بحرانی نیز ۲۵.۹ درصد افزایش داشته است.

۱۱۱ میلیون آمریکایی تحت تاثیر خشکسالی شدید

*خشکسالی به مرز جغرافیایی ارتباط ندارد

در همین راستا، محمد پورحمید، کارشناس حوزه آب در گفت‌وگو با فارس گفت: خشک‌سالی پدیده جهانی است و به مرز جغرافیایی ارتباط ندارد و همانطور که ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، آمریکا نیز با آن مواجه است.

*خشکسالی پدیده‌ای به گستردگی نقشه جهان

به گزارش فارس، بحران خشکسالی در جهان از جمله ایران سبب شده تا شرایط برخی از تالاب‌ها و دریاچه‌ها از جمله دریای خزر و دریاچه ارومیه با شرایط نامناسبی مواجه شود. در حالی که همین مسئله برای سایر کشورها نیز برقرار است.

برای مثال، طی یک هفته گذشته بزرگترین دریاچه آب شیرین چین خشک شد. همچنین بیشتر هم اکنون بیش از ۱۰ هزار دریاچه در سریلانکا خشک شده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.