مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان همدان افتتاح شد

به گزارش قدس انلاین،  استاندار همدان روز سه شنبه در این آیین گفت: وزارت بهداشت در نوک فعالیت ها به خصوص در جریان مهار ویروس کرونا قرار داشت.

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: مرکز جامع سرطان بعثت همدان ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود که با عنایت رییس جمهور و وزیر بهداشت در طرح های مصوب سفر هیات دولت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بهره برداری از ۱۱ طرح مهم و تاثیرگذار در کشور در دستور کار هیات دولت قرار گرفت که یکی از این طرح ها، مرکز جامع سرطان بود.

استاندار همدان ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به همدان به این مرکز اختصاص یافت که امید می رود فاز دوم آن نیز تا پایان دولت بهره برداری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ فرد مبتلا به سرطان در استان شناسایی می شوند که وجود مرکزی از جمله شیمی درمانی و پرتودرمانی برای درمان آنها ضروری بود.

« محمد مهدی مجذوبی» افزود: بخش کموتراپی (شیمی درمانی) این مرکز سال گذشته بهره برداری و امروز هم بخش پرتو درمانی بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: مرکز جامع سرطان به عنوان یک طرح ملی در دست اجرا است که امید می رود تا ۲ سال آینده بتوان فاز دوم این طرح را تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی اظهار کرد: دستگاه های موجود در این مرکز سال ۹۷ با ۴۴۰ میلیارد ریال خریداری شد که هم اینک ارزش این تجهیزات پنج هزار میلیارد ریال است.

 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.