وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این وزارتخانه بودجه اختصاص یافته به مناطق عرب نشین در اراضی اشغالی را آزاد خواهد کرد که وی با این ادعا که این بودجه به جنایت دامن می‌زند، آن را بلوکه کرده بود.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بودجه شهرهای عربی را آزاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی طی این ماه مدعی شده بود: بخشی از بودجه اختصاص یافته به شوراهای شهرهای عربی که کابینه قبلی برای اهداف سیاسی آن را پرداخت کرده ممکن است به دست آنچه «جنایتکاران و عناصر تروریستی» خوانده بود، برسد.

در اعتراض به این اظهارات اسموتریچ، شوراهای محلی شهرهای عربی واقع در داخل اراضی ۱۹۴۸ هفته گذشته اعتصاب کردند، شخصیت‌های بارز عرب در تظاهرات مقابل دفاتر کابینه رژیم صهیونیستی شرکت کردند و کمیته عالی پیگیری توده‌های عرب در اراضی اشغالی، اسموتریچ را به نژادپرستی متهم کرد.

اما بیانیه‌ای که روز دوشنبه صادر شد، نشان می‌دهد اسموتریچ از این موضع خود برگشته است؛ وی گفته مکانیزمی برای نظارت بر تحویل بودجه به شهرهای عربی وضع شده است.

اسموتریچ گفت: ما از تصرف بودجه‌های اختصاص داده شده به مقامات عرب (شهر) توسط برخی سازمان جلوگیری می‌کنیم.

عرب‌ها ۲۰ درصد از جمعیت اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند. از ماه ژانویه تاکنون دستکم ۱۵۷ عرب داخل اراضی ۱۹۴۸ کشته شده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است و از سال ۲۰۱۴ تاکنون بالاترین آمار محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.