عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: اقدام وزارت علوم در برخورد با استادانی که به جای پیشرفت علمی به نمایش رسانه‌ای می‌پردازند، کاملا قانونی است.

 برخورد با استادانی که به جای پیشرفت علمی به نمایش رسانه‌ای می‌پردازند قانونی است

برخی از دانشگاه‌ها با چند نفر از استادان که با نمایش رسانه‌ای فضای جامعه را ملتهب کرده و این اقدامات را جایگزین پیشرفت علمی‌شان کرده بودند قطع همکاری کردند.

وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای این اقدام را قابل تقدیر دانسته و اعلام کرد: آنچه وزارت علوم در برابر معدود استادانی که دچار رکود علمی بوده، اما نقش مهمی در نمایش های رسانه ای داشته اند، صورت داده کاملا بر مبنای موازین قانونی و اداری و البته وظیفه انقلابی این وزارتخانه برای پویایی علمی و فرهنگی دانشگاه ها بوده است که جای تقدیر دارد.

در این رابطه با محمدحسین یادگاری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس اسبق جهاد دانشگاهی گفت: یک سری قوانین و مقرراتی در دانشگاه داریم که این قوانین هم جنبه ایجابی دارد هم جنبه سلبی؛ قوانین ایجابی به این صورت است که وقتی اساتید دانشگاه مدارج علمی را طی کنند از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی و حتی استاد ممتازی می‌رسند، قوانین سلبی هم به این شکل است که وقتی استادان مدارج علمی را طی نکنند، مقاله چاپ نکنند، تدریس ایده‌آلی نداشته باشند، پایان نامه و رساله نگیرند به عنوان رکود علمی محسوب شده و تذکر داده می‌شود که به درجه مطلوب برسند و در غیر اینصورت عذر این استاد خواسته می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین قوانین صد در صد باید در دانشگاه‌ها مثل تمام نهادهای دیگر وجود داشته باشد، افزود: این‌ها قوانین دانشگاه است که باید رعایت شود و اگر شخصی براساس این قانون کنار گذاشته می‌شود کارغیرقانونی انجام نشده است، در تمام دانشگاه‌های معتبر جهان یک سری قوانین وجود دارد و دانشگاه‌ها طبق این مقررات وظیفه خود را انجام می‌دهند.

یادگاری اظهار داشت: این قانون در زمینه‌های دیگر هم هست، وظیفه اصلی استاد تعلیم و تربیت است اگر استادان به جای انجام این وظیفه، به وادی‌های دیگر وارد شوند و به نمایش رسانه‌ای برای مخالفت با نظام بپردازند مسلما با این افراد هم طبق قوانین رفتار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.