مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی فرودگاه مشهد، محمود امانی‌بنی اظهار کرد: هم اینک طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است و با توجه به پیش‌بینی‌ها تا مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: افزایش پل‌های تلسکوپی (ایربریج) فرودگاه مشهد به منظور تسهیل در انتقال مسافران، یکی از تعهدات فرودگاه مشهد است که هم اینک از اجرای چهار پل تکلیفی موجود در برنامه شرکت فرودگاه‌ها، سه پل عملیاتی شده است.

وی گفت: بهسازی هشت هزار متری پارکینگ هواپیما (اپرون) فرودگاه مشهد همزمان با عملیات حج ۱۴۰۲ انجام شد و توسعه اپرون به مساحت ۷۲ هزار مترمربع نیز در دست اقدام است و در سه ماهه سوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

امانی‌بنی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه شهدای گناباد نیز با هزینه‌ای افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و با مساحتی در حدود ۳۸۰ هکتار در دولت سیزدهم شتاب گرفت که خدمتی دیگر از دولت به مردم جنوب خراسان‌رضوی پس از ۲۸ سال انتظار بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: ارتقای سیستم فیبر نوری، تجهیز دوربین‌های مدار بسته تمام مجموعه ترمینال‌ها و تکمیل ۱۰۰ درصدی ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مشهد از دیگر طرح‌های عمرانی است.

وی گفت: سامانه کمک ناوبری «آی. ال. اس» جدید این فرودگاه نیز امسال جایگزین سامانه قدیمی با قدمت ۲۶ سال شده است و پیش از فرارسیدن ایام اربعین حسینی، مورد بهره‌برداری کامل قرار گرفت.

امانی‌بنی افزود: سامانه جدید کمک ناوبری با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد در شرایط مه‌، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی و فرود پروازها، به کاهش تأخیر و فرود ایمن پروازها کمک شایانی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.