طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی خراسان رضوی از فردا تحت تأثیر جریانات ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که بر همین اساس هواشناسی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی جریانات ناپایدار جوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی؛ استان خراسان رضوی از فردا تحت تأثیر جریانات ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که با توجه به تغییرات گرادیان فشار هوا ضمن افزایش ابرناکی و وقوع بارشهای رگباری پراکنده در نوار شمالی استان باعث افزایش شدت وزش باد در غالب نقاط استان خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و درنواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت باشد. بر اساس مدلهای هواشناسی وزش باد در نیمه شرقی و جنوبی استان شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی می‌شود. 

در ادامه عنوان شده است: وزش باد شدید همراه با گردوخاک بویژه نیمه شرقی و جنوبی استان، انتقال گردوخاک و گردوغبار به سایر نقاط از جمله مشهد مقدس همراه با کاهش کیفیت هوا و میدان دید (در نواحی بادخیز با احتمال بروز خسارت) پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه به وقوع بارشهای رگباری در نیمه شمالی بویژه نوار شمالی استان و نفوذ جریانات خنک شمالی و کاهش بین ۶ تا ۸ درجه‌ای دما نسبت به روز جاری از فردا بویژه نیمه شمالی اشاره شده است.

هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرده است: تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، خودداری از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.