سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به تبعات کشاندن دیگر کشورها به‌نبرد میان مسکو و کی‌یف هشدار داد.

کرملین: اوکراین می‌خواهد کشورهای غربی را به‌نبرد با روسیه بکشاند

به گزارش قدس انلاین به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اوکراین بر این باور است که غرب از تمامی اقدامات این کشور علیه روسیه حمایت می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت کی‌یف این باور را دارد که غرب از تمایل این کشور برای نابودی همه چیز روسیه از جمله حمله به کریمه حمایت می‌کند.

سخنگوی کرملین ادامه داد: با این حال اوکراین خطرات کشاندن دیگران به این درگیری‌ را درک نمی‌کند.

پسکوف در واکنش به اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که نمایندگان رژیم کی یف قصد دارند هر کاری انجام دهند تا کشورهای غربی را هر چه بیشتر به این درگیری بکشانند. کشورهای غربی از خطرات این کار آگاه هستند.

پیش از این «میخائیلو پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که غرب از هر لحاظ از جمله حملات کی یف به کریمه، از اوکراین حمایت می کند.

۳۱ تیرماه نیز «سرگئی آکسیونوف»، رئیس منطقه شبه‌جزیره کریمه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که ارتش اوکراین تلاش دارد با حملات پهپادی زیرساخت‌های شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار دهد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مختلف کریمه، منجر به انفجار انبار مهماتی در این منطقه شده است.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مدام هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.