تکواندوکاران کشورمان در روز دوم از ششمین دوره رقابتهای نونهالان قهرمانی جهان موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند.

اجاقلو نقره گرفت، جعفری برنز/ برنامه روز سوم

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، این دوره از مسابقات که دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی یوسنی در سارایوو آغاز شده، امروز سه شنبه با حضور ۵ نماینده کشورمان پیگیری شد که کوثر اوجاقلو به نشان نقره دست یافت و یاسان جعفری برنز گرفت.

اوجاقلو تنها نماینده کشورمان بود که با قدرت همه رقبای خود را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. و در رده قدی ۱۵۶- سانتی متر کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «گلیسون» از استرالیا آغاز کرد و در ادامه «ساروتیک» از بوسنی و هرزگوین، «آیوازیان» از ارمنستان و «مانالو» از آمریکا را با همین نتیجه شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. اوجاقلو در فینال برابر «کیم گارام» از کره جنوبی راند نخست را ۱۱ بر ۵ نتیجه را واگذار کرد. وی در راند دوم ۱۱ بر ۱۰ پیروز از میدان خارج شد تا کار به راند سوم کشیده شود. نماینده کشورمان در راند سرنوست ساز کار را خوب شروع کرد و ابتدا هم ۷ بر صفر پیش افتاد، اما نتوانست برتری خود را حفظ کند و در نهایت ۱۵ بر ۱۱ بازنده شد و به نشان نقره بسنده کرد.

یاسان جعفری در رده قدی ۱۶۰- سانتی متر، ابتدا ۲ بر صفر مقابل «ریگوتی» از برزیل صاحب برتری شد و سپس «الشماری» از عربستان سعودی را ۲ بر یک از پیش رو برداشت. جعفری در مرحله یک چهارم نهایی «بناونتورا» از آمریکا را هم با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و ضمن مسجل کردن کسب مدال برنز خود، پا به دیدار نیمه نهایی گذاشت. وی در نیمه نهایی ۲ بر صفر نتیجه با «دونگ گوان لی» از کره جنوبی واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

اجاقلو نقره گرفت، جعفری برنز/ برنامه روز سوم

نگار مظفری در رده قدی ۱۶۰- سانتی متر در مرحله نخست «گوئبل کراسبی» از آمریکا را ۲ بر صفر شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. او در این مرحله موفق شد «سیلاس» از فنلاند را ۲ بر صفر مغلوب کند و در مرحله یک چهارم نهایی برابر «الرواشده» از اردن طی ۲ راند بازنده و حذف شد.

علی رزمیان در رده قدی ۱۶۴- سانتی متر، در دیدار نخست خود «علی رأفت» از لیبی را ۲ بر صفر شکست داد؛ اما در مرحله یک هشتم نهایی نتیجه را ۲ بر صفر به «عیسامدین» از قزاقستان واگذار کرد و از گردونه مسابقات حذف شد. محمد ازلگینی در رده قدی ۱۵۶- سانتی متر، در دیدار نخست خود به مصاف «شری» از قزاقستان رفت و مقابل این تکواندوکار نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و خداحافظی زود هنگامی با مسابقات داشت.

برنامه روز سوم نمایندگان ایران

فردا چهارشنبه هشتم شهریورماه چهار نماینده ایران به دیدار حریفان خود می‌روند. روژان صوفی در رده قدی ۱۶۸- سانتی متر که ۲۹ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست باید با «امانگلدی» از قزاقستان مبارزه کند و در صورت برتری به دیدار برنده اردن و کرواسی خواهد رفت.

سیده کیمیا محمدی در رده قدی ۱۷۲- سانتی متر در اولین مبارزه «گتو» از استرالیا را پیش رو دارد و سپس به مصاف برنده مبارزه تکواندوکاران کره جنوبی و اکراین خواهد رفت. در این وزن هم ۲۷ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد. در رده قدی ۱۶۴- سانتی متر که ۳۴ تکواندوکار حضور دارند، هلیا ابراهیمیان ابتدا باید با «دیا پیوا» از بلغارستان مبارزه کند و در صورت برتری به مصاف برنده مبارزه قبرس و سوئد خواهد رفت.

در گروه پسران و رده قدی ۱۶۸- سانتی متر ۴۴ تکواندوکار وزنکشی کردند که پویا اوجاقلو در گام نخست به مصاف «پارک سیچان» از کره جنوبی برود و در صورت برتری با برنده ترکیه و کرواسی مبارزه کند.

برای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات تا کنون کوثر اوجاقلو یک مدال نقره و یاسان جعفری یک مدال برنز کسب کرده‌اند.

این دوره از مسابقات با حضور ۶۲۲ دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی بوسنی و هرزگوین در شهر سارایوو آغاز شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.