معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح آخرین خبرها از سه بیمارستان در حال ساخت این استان، از جذب ۳۲۵ نیروی جدید برای مراکز بهداشتی لرستان خبر داد.

آخرین خبرها از ۳ بیمارستان در حال ساخت لرستان/ جذب ۳۲۵ نیروی جدید

به گزارش قدس آنلاین،  علی فرهادی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ۲۰ ماه اخیر، در حوزه پروژه‌های عمرانی اقدامات خیلی خوبی داشته است، اظهار داشت: در سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم، ۱۰۵ پروژه را با احتساب سه بیمارستان در استان شروع کردیم.

۸۵ پروژه حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت هستند

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه این پروژه‌ها همه فعال هستند و در طی شش ماه گذشته تقریباً ۱۵ مورد از این پروژه‌ها را افتتاح کردیم که پنج مورد از آنها در همین هفته دولت بوده است، عنوان کرد: این پنج پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۸۶ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پروژه‌های یاد شده از محل منابع وزارت بهداشت و همچنین استانی و ظرفیت خیرین از جمله بنیاد برکت تأمین اعتبار شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۸۵ پروژه حوزه بهداشت و درمان در استان فعال هستند و ۵۰ درصد اعتبارات مربوط به این پروژه‌ها نیز از سوی وزارت بهداشت تأمین شده است.

فرهادی، بیان داشت: امیدواریم امسال نیز از محل منابع استانی و حمایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تعداد زیادی از این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

جذب ۳۲۵ نیروی جدید در لرستان

وی با تأکید بر اینکه عمدتاً این پروژه‌ها مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین سه بیمارستان در حال ساخت در استان هستند، گفت: همچنین در حوزه نیروی انسانی نیز سال گذشته اقدامات خوبی با تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران عزیز در استان صورت گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و از شرکتی و قراردادهای کوتاه‌مدت به رسمی تبدیل وضعیت پیدا کردند، ادامه داد: همچنین تعدادی دیگر از این عزیزان به دلیل نقص پرونده برای تبدیل وضعیت جامانده‌اند که تعیین تکلیف آنها در حال انجام بوده و به‌زودی ابلاغ اینها نیز صادر خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه همچنین برای تاریخ ۱۸ شهریورماه نیز فراخوان آزمون استخدام پیمانی در دانشگاه را داریم، گفت: در این راستا ۳۲۵ نفر از طریق این آزمون جذب خواهند شد، این نیروها نیز عمدتاً در رشته‌های بهداشتی، پرستار و… برای مراکز بهداشتی جذب خواهند شد.

وی، تأکید کرد: این نیروها صرفاً برای مراکز جدیدی که افتتاح شده‌اند، جذب می‌شوند، در این راستا طی ۲۰ ماه گذشته نزدیک به ۶۰ پروژه و با احتساب پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند و به ۶۳ مورد می‌رسند، این نیروها مشغول به کار می‌شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: اگر بتوانیم تا پایان سال مراکز بیشتری افتتاح کنیم، قطعاً برای آزمون‌های بعدی سهمیه نیرو برای مراکز در نظر گرفته خواهد شد.

آخرین خبرها از ۳ بیمارستان در حال ساخت

فرهادی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد، «رازی کوهدشت» و «گهر دورود» در حال ساخت هستند، تصریح کرد: ساخت بیمارستان «نیایش» که دغدغه مردم و مسئولان در استان است، عملیات ساخت آن سرعت بیشتری گرفته و الان به بالای ۵۰ درصد رسیده است و در همه جبهه‌ها فعال است.

وی، ادامه داد: بیمارستان دورود و کوهدشت نیز وضعیت خوبی دارند، بیمارستان «رازی» کوهدشت به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده، انتظار داریم که اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهور به این دو پروژه «رازی» و «گهر» اختصاص داده شود و هر چه سریع‌تر تزریق شود تا ما بتوانیم این بیمارستان‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

تجهیز همه بیمارستان‌ها به دستگاه «سی‌تی‌اسکن»

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه دانشگاه بسیار خوب عمل کرده، به‌خصوص در حوزه تجهیزات تصویربرداری، تقریباً همه بیمارستان‌های استان به دستگاه «سی‌تی‌اسکن» مجهز شده‌اند، اکثر بیمارستان‌ها و شهرهای استان مجهز به دستگاه «ام‌آرآی» شده‌اند.

فرهادی، بیان داشت: حتی برای شهرهایی که به لحاظ شاخص‌های جمعیتی هم پایین هستند؛ مانند پلدختر و الشتر، این تجهیزات در نظر گرفته شده و به‌زودی دستگاه «ام‌آرآی» الشتر به‌زودی افتتاح خواهد شد.

افزایش تعداد اتاق عمل‌های بیمارستان‌ها

وی با تأکید بر اینکه اتاق عمل‌های بیمارستان‌های استان مانند عشایر خرم‌آباد به‌روزرسانی شده و افزایش پیدا کرده‌اند، گفت: طی روزهای آینده تعداد اتاق‌های عمل به ۱۷ مورد خواهد رسید که در این راستا در سطح بیمارستان‌های خیلی بزرگ قرار خواهد گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اتاق عمل برخی بیمارستان‌های دیگر مانند بیمارستان «ولیان» و نورآباد نیز در حال تجهیز و تکمیل است، افزود: در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی مشکل داریم، نیاز است که به‌روزرسانی شوند، امیدواریم بتوانیم تجهیزات خوبی در حوزه آزمایشگاهی خریداری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.