جلسه پایانی بحث و تبادل نظر پیرامون بررسی نقطه نظرات کارشناسی دیوان محاسبات در پیوست تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ به ریاست دستغیب و با حضور دادستان، معاونین فنی، مستشاران و مشاورین رئیس کل این نهاد نظارتی برگزار شد.

گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ در دیوان محاسبات نهایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دستغیب در جلسه پایانی هیات عمومی دیوان محاسبات برای بررسی نظرات کارشناسی این نهاد نظارتی در پیوست تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ضمن تشکر از اعضای هیات عمومی برای حضور مضاعف و مستمر در جلسات این هیات و بیان نکات فنی و کارشناسی برای کاربردی تر شدن پیوست های تفریغ بودجه، گفت: گزارش ها و نقطه نظرات دیوان محاسبات باید بر مبنای اصل «شفافیت، انضباط مالی و مسئولیت پاسخگویی» باشد تا این گزارش زمینه انضباط مالی و اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور را فراهم کند.

گفتنی است که برای اولین بار ارائه نظرات دیوان محاسبات در پیوست تفریغ بودجه سالانه به مجلس شورای اسلامی توسط اعضای هیات عمومی طی جلساتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش هیات عمومی دیوان محاسبات کشور، برای بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بیش از ۶۰ جلسه رسمی طی ۵ ماه گذشته تشکیل داده که تعداد این جلسات از تعداد کل جلسات ۵ سال گذشته این هیات بیشتر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.