مهرداد زاهدیان، کارگردان سینما و از مدرسان انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است بهترین دوره‌های فیلمسازی و ثبت خاطراتی از دورهمی‌های این حرفه را برای فیلمسازان انجمن سینمای جوانان ایران رقم زده است.

مهرداد زاهدیان: اگر یک فستیوال امکان اکران فیلم را به شما می‌دهد باید قدرش را بدانید

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد زاهدیان از هنرمندان انجمن سینمای جوانان ایران و کارگردان سینما درباره آغاز فعالیت سینمایی خود گفت: من در دوره جوانی با سینمای آزاد وارد سینما شدم و بعد به تدریس عکاسی پرداختم؛ سپس در دوره‌ای که انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌کرد، به تدریس فیلمبرداری پرداختم که این دوره آموزشی انجمن منجر به همکاری من در گام‌های یک و دو و سه شد. همچنین در این نهاد در سال‌های ۶۵ تا ۶۹ ساخت مستند را نیز آموزش می‌دادم.

وی درباره فضای جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: به هر حال فضاهای دورهمی فستیوال‌ها به خصوص در سال‌های گذشته موجب پیشرفت علاقه‌مندان به فیلم کوتاه و سینما می‌شد؛ در آن زمان فضای فیلم کوتاه با دورهمی‌های خود شکل قوی‌تری به خود می‌گرفت و تبادل تجربه انجام می‌شد و به نظرم بهترین دوره فیلم‌سازی و حضور در دورهمی‌های دوستانه در آن زمان ها صورت می‌گرفت.

زاهدیان درباره رکوردشکنی حضور بیش از ۷ هزار اثر در بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: در جریان کامل اخبار جشنواره نبودم و اطلاعی از این رکورد نداشتم اما برایم عجیب و جالب است که این تعداد و رقم آثار به جشنواره ارسال شده و توانسته این میزان از اعتبار جشنواره فیلم کوتاه تهران را بار دیگر ثیت کند.

وی در ادامه درباره تفاوت فضای فیلم‌سازی کوتاه و بلند گفت: فیلم کوتاه و مستند فضای نمایش و اکران به شدت محدودی دارند؛ اینکه شما به واسطه حضور در یک جشنواره چنین فرصتی را پیدا کنید که مخاطبان و بینندگان بیشتری فیلم شما را ببینند اتفاق بسیار خوبی برای یک فیلمساز است‌. بنابراین اگر یک فستیوال این امکان را به شما می‌دهد باید قدرش را بدانید؛ به همین دلیل فیلمسازان دوست دارند اثر خود را به فستیوال‌های متفاوت برسانند تا کارشان دیده شود و جشنواره فلیم کوتاه یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های سینمایی در دنیا و مهم‌ترین رویداد سینمای ایران است.

زاهدیان افزود: فیلم کوتاه و مستند حوزه مخاطبان محدودی دارند و به نظرم جشنواره فیلم کوتاه فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به این جنس از سینما است تا افراد بتوانند از آن نهایت استفاده را داشته باشند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.