۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 910968

وزیر دفاع انگلیس پس از چهار سال با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وزیر دفاع انگلیس استعفا کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پس از چهار سال از زمان برعهده گرفتن این سمت، با نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور، از مقام خود استعفا کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در این خصوص گزارش کرد، بن والاس رسماً از سمت خود بعنوان وزیر دفاع بریتانیا استعفا کرد تا راه برای «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس برای اعلام جانشین وی هموار شود.

طبق این گزارش، والاس در نامه استعفای خود به نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که «خدمت در کنار مردان و زنان نیروهای مسلح و سرویس های اطلاعاتی ما که برای امنیت ما فداکاری می کنند باعث افتخار بوده است».

وی همچنین گفت: «پس از تأمل زیاد این تصمیم را گرفتم که درخواست کنم به من اجازه استعفا داده شود. من در سال ۲۰۰۵، کرسی خود را به دست آوردم و پس از سال‌ها زمان آن رسیده است که بر روی بخش‌هایی از زندگی که نادیده گرفته‌ بودم، سرمایه‌گذاری کنم و فرصت‌های جدیدی را کشف کنم».

والاس در پایان نام خود این‌گونه گفت: «از حمایت و دوستی شما سپاسگزارم. شما و دولت از حمایت مستمر من برخوردار خواهید بود».

رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند که سوناک، درخواست استعفای بن والاس از سمت وزیر دفاعی بریتانیا را پذیرفته است.

اواخر تیرماه، رسانه‌های گزارش کرده بودند که در بحبوحه اظهارنظرات ضد و نقیض درباره تصمیم انگلیس برای معرفی «بن والاس»  به‌عنوان گزینه‌ای برای جانشینی دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، والاس تصمیم به استعفا از سمت خود گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.