عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی انفعالی و التماسی دولت قبل را به دیپلماسی فعال و پویا تبدیل کرده است.

سلیمی: دولت سیزدهم دیپلماسی التماسی را به دیپلماسی پویا و فعال تبدیل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمجید رهبر معظم انقلاب از فعالیت های دولت سیزدهم  در حوزه سیاست خارجی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی فعال و پویا را جایگزین دیپلماسی انفعالی و التماسی دولت قبل کرده است.

وی افزود: درباره ارتباط با کشورهای همسایه دولت قبل یک دیوار به دور تا دور کشور کشیده بود اما دولت سیزدهم این دیوار را شکافت و ارتباط با همسایگان را به طور جد در دستور کار خود قرار داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی پیوستن به گروه بریکس است که دستاوردهای اقتصادی قابل توجهی را برای ما در ادامه کار به همراه خواهد داشت.

سلیمی خاطرنشان کرد: به طور کل در آینده‌ای نزدیک مردم ثمرات اقتصادی روابط دولت با کشورهای همسایه و همینطور پیوستن به پیمان‌های شانگهای و بریکس را در حوزه‌های اقتصادی به خوبی لمس خواهند کرد.

وی اظهار داشت: سکوت برخی جریانات در قبال پیوستن ایران به گروه بریکس معنادار است و این سکوت نشان می‌دهد که آنها در موضع گیری‌هایشان فقط به دنبال منافع فردی و گروهی خود هستند نه منافع ملی کشور.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.