فرماندار زبرخان گفت: شهرستان زبرخان توانست در مدیریت مصرف برق خانگی رتبه نخست خراسان رضوی را کسب کند.

رتبه نخست زبرخان در کاهش مصرف برق خانگی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمد عین‌القضات اظهار کرد: شهرستان زبرخان با اختلاف بسیار با دومین شهرستان خراسان رضوی توانست رتبه یک استان را در میان ۳۴ شهرستان دیگر در مدیریت مصرف یا صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی کسب کند.

فرماندار زبرخان افزود: با توجه به اینکه چندین مدل انشعاب برق داریم که انشعاب برق صنعتی، کشاورزی، مصارف عمومی، معابر، خانگی و ... از آن جمله هستند اما در حوزه کشاورزی و صنعت مدیریت مصرف اجباری بود و در مدل‌های مختلف طی چند روز در هفته توسط خود شرکت توزیع برق قطعی‌هایی اجرا و اعمال می‌شد.

وی گفت: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برق در بخش خانگی به خود مردم سپرده شد که با تلاش و همراهی مردم عزیز، شهرستان زبرخان توانست در میان ۳۴ شهرستان رتبه یک استان را کسب کند.

عین القضات با اشاره به اینکه زبرخان با شهرستان دوم ۱.۵ درصد تفاوت دارد و این اختلاف بسیار است، اظهار کرد: جمعاً ۷ شهرستان مصرفشان کاهش یافته که زبرخان با ۷.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل رتبه یک را کسب نمود.

فرماندار زورخانه ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم این شهرستان و مدیران مربوطه که در حوزه فرهنگ‌سازی به خوبی عمل کردند، بیان کرد: این موفقیت در پی اقدامات خوب مردم و البته فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف به دست آمده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زبرخان دارای ۲۵ هزار و ۶۱۹ مشترک خانگی است، خاطرنشان کرد: براساس آنچه اعلام شده زبرخان، تایباد، خوشاب، کاشمر، داورزن، باخرز و خواف به ترتیب ۷ شهرستانی هستند که توانستند مصارف خانگی را کاهش دهند.

سرخس با ۳۰۴۹۷ مشترک، صالح‌آباد با ۱۳۰۱۴ مشترک، چناران ۳۲۱۴۱ مشترک، فیروزه ۱۹۴۰۷ مشترک، درگز ۲۷۷۱۲ مشترک، جوین ۲۱۶۹۴ مشترک و جغتای با ۱۸۰۵۵ مشترک برق خانگی نیز هفت شهرستان دیگری هستند که در مقایسه دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بیشترین مصارف برق را داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.