مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تامین گاز برخی از واحدهای تولیدی جدید مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان اکنون با مشکل مواجه است و طی سال‌های اخیر به ندرت درخواست‌های مبتنی بر رساندن گاز به واحدهای صنعتی محقق شده است.

مشکل گازرسانی به واحدهای صنعتی جدید در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جعفر فرشچی با اشاره به اختلاف نظر بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت گاز خراسان رضوی در خصوص گازرسانی به واحدهای صنعتی، اظهار کرد: هر چند شرکت گاز در رساندن این انرژی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکنون همراهی خوبی داشته و همه خطوط انتقال و ایستگاه‌های تی.بی.اس و سی.جی.اس که لازم بوده، در داخل و خارج از شهرک صنعتی ایجاد کرده‌اند اما ۲ سالی است که این روند با مشکل مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در راه‌اندازی ایستگاه‌های تی.بی.اس و سی.جی.اس است، درخواست شرکت گاز برای گازرسانی به واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است، در حالی که سرمایه‌گذار با هزینه‌های سرباری که با آن مواجه است دیگر توان مالی برای مشارکت در این بخش را ندارد.

وی گفت: نمی توان انتظار داشت که سرمایه‌گذار هم در آب، هم در برق و هم در گاز مشارکت کند، هم اکنون جلب مشارکت سرمایه‌گذار در آب و برق انجام شده است.

فرشچی افزود: وضعیت مالی وزارت نفت و شرکت ملی گاز اکنون مناسبت است و می‌تواند گاز واحدهای صنعتی را تامین کند، از سوی دیگر طبق قانون باید شرکت‌های خدماتی مانند شرکت گاز، انرژی را تا ورودی شهرک‌های صنعتی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون برای رساندن گاز به واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی چناران و کاویان با مشکل مواجه هستیم و طی ۲ سال گذشته شرکت گاز به ندرت گاز این واحدها را تامین کرده است، واحدهای مزبور نیز به دلیل نبود گاز نتوانسته‌اند فعالیت خود را آغاز کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.