«رصدخانه ضد تحریم ونزوئلا» (El Observatorio Venezolano Antibloqueo) اعلام کرد میزان دارایی‌های مسدود شده این کشور در «نظام مالی بین‌المللی» به دلیل تحریم‌های اعمال شده یا ترویج شده توسط ایالات متحده به بیش از ۲۲ میلیارد دلار می‌رسد.

فشار تحریمی غرب علیه ونزوئلا؛ مسدودی ۹۳ حساب خارجی با بیش از ۲۲ میلیارد دلار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس داده‌های رصدخانه ضد تحریم ونزوئلا، این منابع در «بانک‌های خصوصی و سازمان‌های چندجانبه» نگهداری می‌شوند؛ ونزوئلا همچنین «۹۳ حساب مسدود شده در خارج از کشور متعلق به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی دارد».

ویلیام کاستیو (William Castillo) معاون وزیر سیاست‌های ضد تحریم (Políticas Antibloqueo) تصریح کرد «در ۲۹ مورد از این حساب‌ها، منابع نقد و نیمه نقد وجود دارد که مورد استفاده آن‌ها برای آموزش، بهداشت و برنامه‌های اجتماعی هدف‌گذاری شده است».

وی یادآور شد که ۳۱ تن طلای ونزوئلا به دلیل زیر سوال بردن مشروعیت دولت قانونی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در بانک انگلیس مسدود شده که معادل حدود یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا، ۹۹ درصد از حجم درآمد ارزی حاصل از بهره‌برداری نفت، صنعت اصلی ونزوئلا را از دست داده است.

ونزوئلا پیشتر (اواخر ژوئن/اوایل تیر ماه) از «نقشه ژئوپلیتیکی تحریم‌ها» به عنوان ابزاری برای ارائه داده‌های نظام‌مند در مورد کمیت و کیفیت اقدامات قهری یکجانبه اعمال شده علیه کاراکاس و سایر کشورها توسط ایالات متحده و شرکای واشنگتن رونمایی کرد.

طبق داده‌های ارائه شده، تا کنون بیش از ۲۴ هزار تحریم در جهان اعمال شده است. ۳۰ کشور جهان، هدف تحریم‌ها قرار دارند که این رقم، ۲۸ درصد از جمعیت جهان را شامل می شود که ۷۲ درصد از خاک کره زمین را اشغال می‌کنند.

ایالات متحده در صدر کشورهای اعمال‌کننده تدابیر قهری قرار دارد و آمار اعمال تحریم‌ها در سه دوره ریاست جمهوری پیشین آمریکا به این ترتیب است: جورج بوش به‌طور متوسط با اعمال کمی کمتر از ۵۰۰ تحریم سالانه/ باراک اوباما با اعمال کمی بیش از ۵۰۰ تحریم سالانه/ دونالد ترامپ با اعمال بیش از هزار تحریم سالانه.

کشورهایی که از سال ۲۰۱۴ میلادی، ونزوئلا را تحریم کردند، عبارتند از: ایالات متحده، کانادا، پاناما، سوئیس، انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا. ۵۷.۶ درصد از این اقدامات مربوط به ایالات متحده است.

ونزوئلا در جایگاه پنجم از نظر بیشترین اشخاص حقیقی تحریم‌شده قرار داد.

دلسی رودریگس معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد نخستین گام‌های جنگ اقتصادی علیه کاراکاس پس از فوت هوگو چاوز و انتخاب نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهوری آغاز شد؛ جنگ اقتصادی که بعدتر، در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تشدید شد.

به گفته این مقام ونزوئلایی، ۵۸ درصد از تحریم‌ها و اقدامات قهری علیه دولت مادورو، در زمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعمال شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.