رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد از تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم رضوی و تقویت سرویس‌دهی قطارشهری در دهه پایانی صفر خبر داد.

سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد تقویت می‌شود

به گزارش قدس خراسان، مهدی امامی میبدی در تشریح اهم اقدامات کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد مقدس، اظهار کرد: تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب اربعین حسینی تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز اربعین حسینی (ع) به زائران و مجاوران در سطح شهر و خطوط منتهی به حرم مطهر علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰ دستگاه، تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا سقف صد دستگاه از جمله اقدامات ناوگان اتوبوسرانی در این ایام است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با اشاره به سرویس‌دهی ویژه در روز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا سقف ۲۵۰ دستگاه، ادامه داد: از دیگر اقدامات می‌توان به تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب شهادت امام رضا (ع) تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز شهادت امام رضا (ع) علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰ دستگاه و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر رضوی در ۱۱ خط اتوبوسرانی و سرویس‌دهی خطوط ویژه (شاتل) از مکان‌های اعلامی ستاد دهه آخر صفر، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه گشت‌ها در حالت آماده‌باش خواهند بود و به شکایات در حوزه تاکسیرانی رسیدگی خواهد شد، افزود: نظارت عملکردی بر ناوگان تاکسیرانی در پایانه‌ها و هسته مرکزی تشدید خواهد شد و بر نرخ کرایه تاکسی نیز نظارت خواهیم کرد.

امامی میبدی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر سرویس‌دهی خطوط قطار شهری نیز تقویت خواهد شد، گفت: روز و شب رحلت پیامبر (ص) و روز و شب شهادت امام رضا (ع) افزایش یک ساعت سرویس‌دهی در خط یک و دو و کاهش دو دقیقه سرفاصله اعزام در خطوط یک قطار شهری و از روز رحلت پیامبر (ص) تا شهادت امام رضا (ع) در خطوط یک و دو قطار شهری سرویس‌دهی صلواتی خواهد شد.

آماده‌سازی فضای پارکینگ‌ها در دهه آخر صفر در هسته مرکزی شهر

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: در مجموع ۷ هزار و ٢٩ فضای پارک در هسته مرکزی شهر وجود دارد که شامل ۲۳ پارکینگ ثابت با ظرفیت ٣ هزار و ٩٣٠فضای پارک، ۱۱ پارکینگ موقت با ظرفیت ۳ هزار و ٩٩فضای پارک است. همچنین حدود ۲۱ مرکز پارکینگ موقت با ظرفیت ۹ هزار و ٢٠٠فضای پارک در صورت اخذ زمین و آماده‌سازی زمین‌های راه‌آهن و گمرک برای فضای پارک خودرو پیش‌بینی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که فضای پارکینگ اضطراری برای اتوبوس‌های برون‌شهری پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل انضباط ترافیکی در شهر اقداماتی همچون تشدید گشت‌های نظارتی، انضباط ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل باری در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر با همکاری پلیس راهور و فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل ترافیک در این ایام در دستور کار است.

امامی میبدی تأکید کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به پیش‌بینی ۵ دستگاه جرثقیل سنگین، ۴ دستگاه خودروبر و ۸ دستگاه امداد خودرو برای ارائه خدمات در زمان اضطرار و آماده‌باش تیم لجستیک دوچرخه‌های اشتراکی که شامل ۳ خودرو و ۳ موتور است، اشاره کرد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.