وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از تاکسی‌های اینترنتی خواسته شد مقصد خود را به پایانه‌های مرزی اختصاص دهند تا از امروز به بعد در انتقال زوار تسهیل شود، گفت: از روز آینده ۱۲ شهریور، بلیت‌های اتوبوس به مقصد پایانه‌های مرزی با کاهش ۲۵ درصدی قیمت، عرضه می‌شود.

‌فراخوان تاکسی‌های اینترنتی به مرزها برای تسهیل بازگشت زوار اربعین

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش،‌ با اشاره به فراخوان برای حرکت اتوبوس‌ها به سمت مرزهای پرتردد غربی کشور، اظهار داشت: نرخ بلیت‌های اتوبوس براساس قیمت مصوب است اما براساس تصمیم سازمان راهداری بنا شد از روز آینده ۱۲ شهریور، بلیت‌های اتوبوس به مقصد پایانه‌های مرزی با کاهش ۲۵ درصدی قیمت، عرضه شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: البته برای بازگشت زائران از کشور عراق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا با کاهش ناوگان حمل و نقل مواجه نشویم و همه ظرفیت ناوگان عمومی در این بازه زمانی به کار گرفته شود؛ در ‌فراخوان سراسری به کل کشور ابلاغ کردیم تا همه ناوگان‌ مسافری جاده‌ای به مرزهای عراق علی الخصوص به مرز مهران برای جابه‌جایی زائران اعزام شوند.

وی افزود: ‌همچنین از تاکسی‌های اینترنتی خواسته شد مقصد خود را به پایانه‌های مرزی اختصاص بدهند که از امروز به بعد در انتقال زوار تسهیل شود تا شرمنده مردم نشویم.

بذرپاش افزود: همه سعی ما این بود که مشکلات تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را برای زوار اربعین رفع کنیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، پروژه بزرگراه ایلام - مهران را تا پیش‌ از اربعین امسال به پایان رساندیم و این بزرگراه ۴ بانده موجب شد تا شاهد سوانحه کمتری در تردد زائران به مرز مهران باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از زواری که با خودرو شخصی سفر کرده‌اند تقاضا داریم در صورتی که فضای خالی برای زائران دیگر دارند آنها به نزدیک‌ترین مقصدها، در حد توان‌، جابه‌جا کنند.

وی با ارائه آمار جابه‌جایی زائران اربعین در مرز شلمچه اظهار کرد: تاکنون ۸۱۴ هزار نفر خروجی و ۳۵۰ هزار نفر  ورودی در شلمچه داشته‌ایم. همچنین حجم ورودی به مرزهای ایران افزایش پیدا کرده و برآورد می‌شود طی روزهای آتی نیز این موج ادامه داشته باشد.

بذرپاش ادامه داد: در این راستا بخش زیادی از توان همکاران من در سازمان راهداری به  مدیریت بازگشت زائران اختصاص پیدا کرده است.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عازم خوزستان شد تا علاوه بر حضور در مرز شلمچه و نظارت بر روند تردد زائران اربعین، عملیات احداث پروژه راه‌آهن شلمچه- بصره را نیز کلید بزند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.