مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در حوزه قطعه‌سازی حدود ۲۰ درصد قطعات خودرو کشور در استان خراسان تولید می‌شود و این موضوع خراسان رضوی را به یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو کشور تبدیل کرده است.

حدود ۲۰ درصد قطعات خودرو کشور در استان خراسان تولید می‌شود

به گزارش قدس خراسان، امیر رضا رجبی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد اظهار کرد: در سالهای گذشته نمایشگاه خودرو و قطعات باهم برگزار می‌شد این در حالیست که با توجه به پتانسیل بالای این حوزه، در حال حاضر نمایشگاه‌های خودرو و همچنین قطعات خودرو جداگانه برگزار می‌شود و این نشان از شرایط خوب حوزه خودروسازی در استان و کشور دارد که باید برای رشد و توسعه آنها همت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ما در استان در کنار مجموعه‌های مختلف قطعه سازی و فعال در بخش خودروسازی، شرکت بزرگ خودرو را داریم که با تکمیل پروانه بهره برداری، وانت و خودرو سواری تولید می‌کند که به تولید حدود ۱۸۰ هزار خودرو در سال افزایش ظرفیت داده شده است.

وی بیان کرد: این در حالیست که برنامه طرح تحولی که برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی تنظیم کردیم در آن تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز پیش بینی شده است که با حمایت استانداری و همه دستگاه‌های اجرایی و تلاشی که وزارتخانه و دو خودرو ساز بزرگ انجام می‌دهند در استان خراسان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رجبی تصریح کرد: همچنین در قطعه سازی نیز طرح تحول تکمیل زنجیره‌های قطعه سازی را داریم که در حال حاضر بین ۱۶ تا ۲۰ درصد قطعه سازی توسط چند قطعه ساز بزرگ در استان خراسان انجام می‌شود و در طرح تحول، تکمیل زنجیره‌ها پیش بینی شده است و هر گونه حمایتی را از توسعه قطعه سازی انجام می‌دهیم که این حوزه اشتغال خوبی را هم به همراه خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خوشبختانه این صنعت، صنعت کم آب براست و از طرفی دانش فنی دارد و هم به توسعه صنعتی استان کمک می‌کند.

وی در خصوص اشتغالزایی در خودرو سازی نیز اظهار کرد: صنعت خودروسازی در استان به صورت مستقیم باعث اشتغالزایی پنج هزار نفر شده است که با افزایش طرح‌های توسعه، این میزان اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

رجبی تصریح کرد: لازم به یادآوریست که در حال حاضر در حوزه قطعه سازی حدود ۲۰ درصد قطعات خودرو کشور در استان خراسان تولید می‌شود و این موضوع خراسان رضوی را به یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.