مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه در طرح اسکان فعال هستند و در دهه پایانی صفر حدود ۸۰۰ مدرسه در سراسر استان برای خدمتگزاری و اسکان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. 

آمادگی ۸۰۰ مدرسه در خراسان رضوی برای اسکان زائران

به گزارش قدس خراسان، امیر شوشتری در خصوص اقدامات آموزش و پرورش برای دهه پایانی صفر اظهار کرد: سال‌هاست که آموزش و پرورش به مانند بسیاری از نهادها در میزبانی زائران آقا علی ابن موسی الرضا(ع) در ایام نوروز، تعطیلات تابستان و دهه پایانی صفر همه همت خود را صرف می‌کند تا بتواند میزبانی شایسته‌ای از زائران به عمل ‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در دهه پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) که زائران فراوانی به ‌ویژه در قالب هیات‌های پیاده به زیارت می‌آیند، بنابراین تعداد زیادی از مدارس ما که در اطراف حرم مطهر رضوی قرار دارند، به صورت رایگان در اختیار هیات‌های پیاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی از مدارس با معرفی از سوی پایگاه‌های اسکان تابستانی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. تعداد دیگری از مدارس مستقیماً با هیات‌های دیگر استان‌ها قرارداد دارند که این هیات‌ها در تاریخ برنامه‌ریزی شده در این مدارس اسکان داده می‌شوند. در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه در طرح اسکان فعال هستند و در دهه پایانی صفر حدود ۸۰۰ مدرسه در سراسر استان برای خدمت‌گزاری و اسکان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. 

شوشتری خاطرنشان کرد: طرح گام‌های عاشقی که در سال گذشته با حضور و همکاری مدیر مدرسه، همکاران فرهنگی، دانش‌آموزان و اولیای آنان خدمات رسانی و پذیرایی از زائران را انجام می‌دادند و الگو و قله خدمت‌رسانی به زائران محسوب می‌شود، امسال به ۸۰ مدرسه رسیده که در آن حضور گسترده دانش‌آموزان، روحانیون مستقر در این مدارس با برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به هیات خدمتگزاران به ‌عنوان متولیان این حوزه، یعنی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اگرچه پایگاه‌هایی برای معرفی به مدارس داریم، اما با توجه به محدود بودن این پایگاه‌ها و منسجم شدن امور اسکان، بهتر است زائران برای استفاده از خدمات اسکان در مدارس با مراجعه به سامانه اسکان مراحل پذیرش را طی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.