منابع خبری از وقوع درگیری‌های شدید میان یگان‌های ارتش سوریه و تروریست‌های «تحریر الشام» در حومه حلب و ادلب خبر دادند.

ارتش سوریه حملات تروریست‌ها به حومه حلب و ادلب را دفع کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از المیادین، یگان‌های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه ارتش، با حملات شدید تروریست‌های تحریر الشام به چندین محور در حومه غربی حلب و خط تماس در حومه جنوبی ادلب مقابله کردند.

در جبهه الملاجه در جبل الزاویه واقع در جنوب ادلب درگیری‌های شدیدی در جریان است. منابع میدانی گزارش دادند که این جبهه شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور جهت بازپس‌گیری تپه‌های الملاجه و تامین امنیت جبهه ارتش در محور شهرک الملاجه است که ارتش، اختیار آن را در دست دارد.

نیروی هوایی ارتش سوریه با رصد مراکز تجمع تروریست‌ها و خطوط امدادرسانی آنها توسط هواپیماهای شناسایی، مجموعه حملاتی را در این منطقه به اجرا گذاشت. منابع محلی انتقال ده‌ها کشته و زخمی تروریست‌ها از تپه‌های الملاجه به بیمارستان‌های شهرک کنصفره در جبل الزاویه را تایید کرده‌اند.

همزمان با این تحولات، تروریست‌های تحریر الشام با اجرای یک کمین از طریق نفوذ گروه‌های کوچک به یکی از مواضع ارتش سوریه در جبهه الصراف واقع در حومه شمالی لاذقیه چندین نظامی ارتش سوریه را کشتند. چندین تروریست نیز در جریان عقب‌نشینی از این منطقه به هلاکت رسیدند.

تروریست‌های تحریر الشام به مواضع ارتش سوریه در محور غربی حومه حلب نیز یورش بردند. در محورهای کفرتعال، کفرعمه و هنگ ۴۶ درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوسته است. تروریست‌ها تلاش دارند مجددا کنترل مناطقی که ارتش سوریه پیشتر به اختیار خود درآورده بود را در دست بگیرند.

منابع میدانی گزارش دادند که ارتش سوریه با اجرای حملات موشکی پر تعداد به سوی خطوط امدادرسانی تروریست‌ها، تلاش‌های آنها جهت تحقق هرگونه پیشرفتی را ناکام گذاشتند. این در حالی است که همچنان درگیری‌های شدیدی در این منطقه در جریان است، اما هیچ تغییری در نقشه مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و تروریست‌ها حاصل نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.