۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 912139

عضو هیأت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها گفت: کلنگ‌زنی پروژه هتل فرودگاهی مشهد در سال جاری قابلیت اجرایی دارد.

احداث «هتل فرودگاهی مشهد» کلید خورد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی فرودگاه مشهد، هادی یوسف پورآذری در نشست برنامه ریزی احداث هتل فرودگاهی مشهد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه به‌منظور احداث هتل فرودگاهی میان وزرای راه و شهرسازی و گردشگری اظهار کرد: کلنگ‌زنی پروژه هتل فرودگاهی مشهد در سال جاری قابلیت اجرایی دارد.

عضو هیأت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید؛ باید نگاه جدی به موضوع سرمایه‌گذاری داشته باشیم چراکه سرمایه‌گذاری در واقع آغاز کننده حرکت به‌سمت رشد تولید است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در جلسات شرکت فرودگاه‌ها، تاکید ویژه‌ای در حوزه فعال کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در امر توسعه صنعت فرودگاهی دارد.

پورآذری با بیان اینکه اقدامات تکمیلی و مشترک شرکت فرودگاه‌ها و وزارت میراث فرهنگی براساس زمانبندی مشخص و در حداقل زمان ممکن می‌بایست انجام شود، افزود: ثبت تجربیات و مدیریت دانش برای انتقال تجربیات به فرودگاه‌های دیگر، در احداث پروژه هتل‌های فرودگاهی ضروری است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی نیز در این نشست با اشاره به آمار بالای پروازی و تردد مسافران در فرودگاه مشهد و نیز ۲۴ ساعته بودن این فرودگاه و فاصله حدود ۸ کیلومتری تا مرکز شهر مشهد اظهار کرد: عدم امکان اقامت موقت در محدوده فرودگاه یکی از مشکلات مسافران غیرترانزیتی و شرکت‌های هواپیمایی است.

محمود امانی‌بنی افزود: افزایش درآمدهای غیرهوانوردی، ایجاد تسهیلات مناسب و در خور مسافران داخلی و خارجی و به‌وجود آمدن شرایط و فرصت‌های جدید درآمدی مانند پیست ورزشی، پارک هوانوردی، بازارچه‌های نوآوری و گردشگری، رستوران و… با استفاده از فضای ایجاد شده برای هتل فرودگاهی از جمله اهداف این طرح است.

گفتنی است؛ در این نشست احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی، رسول پوست‌فروشان مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.