سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اگر مدارک متقاضیان در مرحله پیش ثبت‌نام ناقص یا اشتباه باشد، می‌توانند از ۲۳ شهریور تا قبل از آغاز مرحله ثبت نام اصلی مدارک خود را کامل کنند.

متقاضیان انتخابات مجلس فرصت تکمیل مدارک خود را دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص بررسی مدارک داوطلبان پیش ثبت نام کننده و فرصت برای تکمیل مدارک ناقص برخی افراد، گفت: بر اساس قانون طی یک ماه ۶ دستگاه فرصت دارند مدارک بارگذاری شده و اطلاعات هویتی داوطلبان را صحت‌سنجی کنند که این فرصت ۲۳ شهریور به پایان می‌رسد.

وی با بیان آنکه دستگاه‌های مربوطه اطلاعات متقاضیان را صحت‌سنجی می‌کنند، اظهار داشت: امیدواریم در هفته بعد نتایج را از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت کنیم تا بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تأخیری در صحت‌سنجی‌های صورت گرفته شده وجود نداشته باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه بیان کرد: طبق برنامه چنانچه یک متقاضی از این شش دستگاه تاییدیه خود را بگیرد و به تعبیری دیگر همه مدارک او مورد تأیید قرار گیرد، یک پیامک به عنوان کد رهگیری برایش ارسال می‌شود و باید تا ۲۷ مهر ماه منتظر بماند. در این تاریخ با همین کد رهگیری وارد سامانه ستاد انتخابات شده و فرم تفصیلی‌تری را کامل می‌کند تا فرآیند ثبت نام نهایی خودش را نهایی کند.

حق اعتراض برای داوطلبان محفوظ است

اسلامی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مدارک برخی از متقاضیان از سوی شش دستگاه مورد تأیید واقع نشود. طبعاً در این صورت حق اعتراض به آن متقاضیان داده می‌شود که نواقص مدارک خود را برطرف کنند. در این صورت آنها تا قبل از ۲۷ مهر فرصت پیگیری و اعتراض دارند و امکان ثبت اعتراض آن متقاضی در پنجره واحد وزارت کشور نیز فراهم است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به تداوم پیگیری‌ها میان وزارت کشور و دستگاه‌ها جهت افزایش هماهنگی‌ها، اذعان داشت: دستگاه‌های مربوطه پای کار آمدند و امیدواریم در زمان مورد نظر نتایج بررسی‌های آنها اعلام شود تا فرایند پیش ثبت نام به نحو احسن کامل شده و شرایط برای انجام ثبت نام نهایی فراهم شود.

اسلامی با اشاره به متقاضیانی که خودشان از نواقص مدارک بارگذاری شده‌شان اطلاع دارند، گفت: این افراد می‌توانند در فرصت بعد از ۲۳ شهریور تا قبل از آغاز مرحله ثبت نام اصلی که در ۲۷ مهر است، مدارک خود را کامل کنند. ضمن آنکه در این مرحله با استفاده از کد ملی اصل مدارک داوطلبان را از دستگاه‌ها استعلام گرفته‌ایم و حتی اگر مدارک افرادی ناقص باشد، در این مرحله از آن عبور کرده و کمتر روی آن تأمل کرده‌ایم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اما برخی افراد هستند که مدارکشان اشتباه بارگذاری شده است که در همان زمان پیش ثبت نام با بررسی فشرده و چشمی اگر اسکن مدارکی ابهام داشت و شفافیت لازم را نداشت یا مدارک اشتباه بارگذاری شده بود، آنها را با پیامک اعلام کردیم.

جای نگرانی برای داوطلبان با مدارک ناقص وجود ندارد

وی تاکید کرد: بیش از نود و چند درصد پرونده‌ها بررسی شده است و احیاناً اگر فردی نواقصی داشت و نیاز شد، امکان تکمیل مدارک تا قبل از مرحله اصلی ثبت نام‌ها وجود دارد و جای نگرانی برای داوطلبان وجود ندارد، چرا که به دنبال آن هستیم که خدمت خوبی به آنها ارائه کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص آمار جناح‌های مختلف سیاسی که پیش ثبت نام را انجام داده‌اند، گفت: ما آماری اعلام نکردیم چون در زمان پیش ثبت نام به تمایلات جناحی و سیاسی افراد پیش ثبت نام کننده کاری نداشتیم و آن را نپرسیدیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.