تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوایان ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۱ مدال نقره و عنوان سومی به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان در بیشکک قرقیزستان پایان داد.

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران سوم جهان شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر فرنگی کاران جوان ناشنوا از صبح روز - دوشنبه ۱۳ شهریور- در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۲۳ ناشنوایان در بیشکک قرقیزستان به مصاف حریفان خود رفتند و در پایان با کسب ۳ مدال طلا و ۱ مدال نقره پس از تیم های ترکیه و قزاقستان بر سکوی سوم ایستادند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم مهدی بزی در مسابقه اول ۸ بر ۰ کشتی گیر آمریکا را شکست داد ، در دیدار بعد ۸ بر ۰ برابر حریف قزاق پیروز شد ، در کشتی سوم ۹ بر ۰ کشتی گیر قرقیزستانی را شکست داد، در دور چهارم ۸ بر ۰ کشتی گیر ارمنستان را شکست داد و به فینال صعود کرد .

بزی در فینال ۸ بر ۰ حریف ترک خود را شکست داد و با اقتدار قهرمان شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علی قربانی در دور اول ۸ بر ۰ حریف قزاق خود را شکست داد ، دور دوم با قرعه استراحت روبرو شد ، دور سوم ۹ بر ۰ کشتی گیر ترک را شکست داد و در دور چهارم پس از انصراف حریف هندی به فینال صعود کرد و پس از عدم حضور کشتی گیر ارمنستان در فینال ، قربانی مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم حسین حسینی ۸ بر ۰ حریف آمریکایی را شکست داد و در کشتی دوم کشتی گیر اوکراینی را ضربه فنی کرد و در فینال ۹ بر ۰ کشتی گیر ارمنستان را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم مهدی علیدادی ۸ بر ۶ کشتی گیر قزاق را مغلوب کرد ، در مبارزه دوم ۹ بر ۰ مغلوب کشتی گیر ترک شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمد باقری در دور اول در برابر کشتی گیر قزاقستانی ضربه فنی شد و برابر کشتی گیر ترکیه ۱۲ بر ۲ مبارزه را واگذار کرد و از گردونه رقابت ها حذف شد.

در ادامه این مسابقات کشتی گیران تیم ملی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان از فردا - ۱۴ شهریور ماه در برابر حریفان خود صف آرایی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.