دادگاه عالی ژاپن مخالفت اوکیناوا نسبت به ساخت باندهای پرواز برای تفنگداران دریایی آمریکا در این جزیره را رد کرد و به آن دستور داد که علی‌رغم اعتراضات مردم محلی علیه حضور نیروهای آمریکایی، چنین برنامه‌ای را تصویب کند.

دستور دادگاه عالی ژاپن به اوکیناوا برای ساخت پایگاه هوایی ارتش آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حکم دادگاه عالی ژاپن در روز دوشنبه مُهر تاییدی بر طرح پیشنهادی مبنی بر ساخت باندهای پرواز برای تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناوا بود.

همزمان با اینکه نقش استراتژیک اوکیناوا برای ائتلاف نظامی ژاپن-آمریکا در مواجه با تنش‌های فزاینده با چین مهم تلقی می‌شود، این ساخت‌وسازی که به حالت تعلیق درآمده ادامه خواهد داشت.

دولت مرکزی ژاپن کار احیای منطقه «هنوکو» در ساحل شرقی جزیره اصلی اوکیناوا را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد تا بدین ترتیب راه را برای جابجایی پایگاه هوایی تفنگداران ویژه آمریکایی «فوتنما» از یک منطقه شلوغ و پرجمیعت به یک مکان خلوت هموار کند.

به گفته دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا، این منطقه که آمریکا حدود ۵۰ سال قبل آن را به ژاپن برگرداند، میزبان حدود ۷۰ درصد از تاسیسات نظامی آمریکا در ژاپن است.

او که با چنین طرح‌هایی و حضور آمریکایی‌ها مخالف است، گفت: من عقب‌نشینی نخواهم کرد و به درخواست‌های مردم علی‌رغم دستور دادگاه ادامه خواهم داد. این حکم دادگاه بسیار ناامیدکننده است و ما انتظار یک قضاوت منصفانه را داشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.