یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در این کشور تاکید کرد که تصمیم برنامه جهانی غذا برای کاهش کمک‌های بشردوستانه در یمن، تصمیمی سیاسی بود که به دستور آمریکا گرفته شد.

انصارالله: تصمیم برای کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن سیاسی و به دستور آمریکا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در این کشور با کورین فلایشر، مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان برنامه جهانی غذا به بررسی پیامدهای تصمیم اخیر برنامه جهانی غذا برای کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن پرداخت.

الحوثی اظهار کرد: تصمیم برای کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن سیاسی بوده و به دستور آمریکا در شرایطی گرفته شد که مشکلات مردم یمن ناشی از جنگ و محاصره ۹ سال اخیر، ادامه دارد.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: سازوکار سازمان ملل ناکارآمدی آن را در مقابله با بحران انسانی در یمن که بدترین بحران انسانی در سطح جهان محسوب می‌شود، ثابت کرد.

این رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه کشورهای ائتلاف آمریکایی-سعودی را مسوول کامل بحران‌های انسانی و معیشتی دانست که برای یمن ایجاد شده‌اند.

برخی منابع ویژه یکشنبه در گفتگو با المسیره فاش کردند که برنامه جهانی غذا چند روز قبل از مسوولان رسمی صنعاء درخواست کرده با تصمیم اخیرش برای کاهش کمک‌های انسانی به یمن موافقت کنند.

منابع یاد شده اظهار کردند، پافشاری برنامه جهانی غذا بر موافقت مسوولان رسمی صنعاء با مخالفت آنها مواجه شد چرا که شامل ابعاد مشکوکی از جمله این مورد بود که چه کسانی از کاهش کمک‌ها بهره می‌برند.

شورای عالی مدیریت و هماهنگی مسایل انسانی و همکاری‌های بین‌المللی در بیانیه‌ای درباره نتایج فاجعه‌بار تداوم کاهش کمک‌های بشردوستانه بر زندگی میلیون‌ها جنگ‌زده و تشدید بدترین بحران انسانی جهان که از ۹ سال قبل در یمن ایجاد شده، هشدار داد.

این شورا تاکید کرد: وخامت شرایط انسانی در یمن تنها نتیجه اقدام عامدانه برخی کشورهای متخاصم است که از مساله انسانی به عنوان اهرم فشاری برای تسلیم کردن مردم یمن استفاده می‌کنند و به این ترتیب بدترین بحران انسانی جهان را رقم زده‌اند چراکه این بحران هر روز به شکل خطرناکی گسترده‌تر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.