۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
کد خبر: 912760

مدیر مدرسه گردشگری ناصریه اصفهان اظهار داشت: مدرسه تخصصی تبلیغ بین المللی ناصریه اصفهان در راستای تبلیغ و تحکیم فرهنگ اربعین اقدام به «نذر آب» برای گردشگران خارجی کرده است.

اجرای «نذر آب» برای گردشگران خارجی

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس حجت الاسلام محمد رضا زمانی مدیر مدرسه گردشگری ناصریه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مدرسه تخصصی تبلیغ بین المللی ناصریه اصفهان در راستای تبلیغ و تحکیم فرهنگ اربعین اقدام به «نذر آب» برای گردشگران خارجی کرده است.

وی گفت: نوشیدن آب با ذکر «یا حسین(ع)» که جزء فرهنگ مردم ایران زمین است، نماد بسیار خوبی برای ترویج فرهنگی عاشورایی و نشان دادن اوج مظلومیت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یاران ایشان است.

اجرای «نذر آب» برای گردشگران خارجی

زمانی افزود: هر ساله در ایام محرم و اربعین در این مدرسه برنامه ای اجرا می شود تا گردشگران خارجی بیشتر با امام حسین علیه السلام محرم و عاشورا آشنا بشوند، چون وقتی وارد ایران می‌شوند ایران را سیاهپوش می‌بینند و دسته‌های عزاداری را مشاهده می‌کنند سوال برایشان است که این شخصیت کیست؟ دلیل این همه عزاداری و نذری دادن چیست؟ برای آن‌ها واقعا عجیب است، در مدرسه چای و آب نذری می‌دهیم تا بتوانند گردشگران سوالشان را از ما بپرسند هر روز این نذر انجام می‌شود.

اجرای «نذر آب» برای گردشگران خارجی

مدیر مدرسه گردشگری ناصریه اصفهان با بیان خاطره ای از گردشگران خارجی درباره امام حسین علیه السلام گفت: یک خانم گردشگر اروپایی از محرم سوال کرد، تاریخ کوچکی از کربلا را برای او بیان کردم، وقتی توضیح می‌دادم این خانم داشت گریه می کرد پرسیدم خانم برای چی گریه می کنید؟ پاسخ داد نمی دانم، اسم امام حسین را می شنوم گریه ام می گیرد.

پایان پیام/۳۸۱۳

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.