رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به غیرواقعی بودن لیست استادان اخراجی از دانشگاه‌ها تاکید کرد: برخی از استادان که نام آن ها در لیست جعلی آورده شده است اخراج خود را از دانشگاه تکذیب کردند و اسامی دیگری در این لیست دیده می‌شود که قبلاً از دنیا رفته‌اند.

لیست استادان اخراجی از دانشگاه غیرواقعی است/ رسانه‌های معاند به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند

محمدصالح جوکار با اشاره به فضاسازی رسانه‌های بیگانه در خصوص اخراج برخی از استادان از دانشگاه ها و انتشار لیست های جعلی، بیان کرد: در وهله اول باید بگویم وجود چنین لیستی مبنی بر اخراج برخی استادان از دانشگاه ها تکذیب شده و دروغ است. نام برخی از استادان در این لیست آورده شده که خودشان تکذیب کردند. یا نام برخی از استادان در این لیست آورده شده که قبلا فوت شده اند. این موضوع نشان می دهد که این لیست واقعی نبوده و کذب است.

لیست استادان اخراجی در راستای تشویش اذهان عمومی تنظیم شده است

وی در ادامه اظهار کرد: عده‌ای این لیست را  در راستای ایجاد تشویش در اذهان عمومی جامعه تنظیم و منتشر کردند. رسانه های معاند با انتشار چنین شایعاتی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در جامعه هستند. از سوی دیگر استادانی که گفته می شود از دانشگاه اخراج شده‌اند، مگر خودشان نمی‌توانند صحبت کنند؟ چرا باید دیگران به عنوان وکیل اینها صحبت کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که به عنوان مثال بنده کارمند یک اداره ای بوده و برخلاف ضوابط و مقررات دست به اقداماتی زده‌ام. هر سازمان و اداره‌ای کمیته‌ای تحت عنوان رسیدگی به تخلفات دارد. این کمیته راجب نحوه برخورد با تخلف بنده تصمیم می گیرد و رای این کمیته نیز قطعی است. فرد می‌تواند بعد از رای کمیته نیز به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

ساز و کار رسیدگی به تخلفات و اعتراض به حکم صادره در هر دستگاهی مشخص است

وی در ادامه تاکید کرد: هر دستگاه و هر اداره‌ای برای رسیدگی به تخلفات دارای یک کمیته است و سازو کار این کارگروه یا هیئت نیز برای رسیدگی به تخلفات افراد کاملا مشخص است. اگر در محیط دانشگاه نیز یک فردی خلاف مقررات و ضوابط عمل کرد، آیا رسیدگی به تخلفات وی جایز است یا نیست؟ قطعا این حق سازمان است که رسیدگی لازم را در این زمینه داشته باشد. اصل موضوع یعنی رسیدگی به تخلف در جای خود باقی است.

وی افزود: اینکه هیاهو به پا کنیم و در سطح جامعه اخبار کذب منتشر کنیم و در راستای تشویش اذهان عمومی گام برداریم قابل قبول نیست. باید یک راستی آزمایی لازم در این زمینه صورت گیرد. اخراج استادان از دانشگاه نیز روندی دارد. اگر استادی اخراج شود می تواند به رای هیئت اعتراض کرده و در دیوان شکایت کند. نیازی به چنین فضاسازی‌ها نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.