یک روماتولوژیست به بیان عوارض نشستن طولانی مدت پرداخت و توصیه‌هایی برای کارمندانی که به واسطه شغلشان ساعات طولانی در وضعیت نشسته‌اند، ارائه داد.

عوارض نشستن طولانی مدت؛ از احتمال ابتلا به افسردگی تا افزایش ریسک دیابتی شدن

رضا شیاری با بیان توصیه‌هایی برای کارمندانی که به واسطه شغلشان ساعات طولانی در وضعیت نشسته هستند، پرداخت و گفت: به طور کلی نشستن طولانی مدت توصیه نمی‌شود، ما به عنوان یک قانون توصیه می‌کنیم فردی در وضعیت نشسته باید هر ۴۵ دقیقه یک بار از این وضعیت خارج شود و حرکت کند تا از عضلاتش از حالت ایستایی بیرون آید، همچنین توصیه می‌شود این افراد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حرکات نرمشی و کششی انجام دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه نشستن طولانی مدت می‌تواند عوارض مخرب بسیاری روی سلامتی بدن انسان داشته باشد، ادامه داد: نشستن طولانی مدت منجر به چاقی می‌شود و می‌تواند مشکلات قبلی و عروقی فراوانی را به همراه داشته باشد و امکان آسیب و ایجاد لخته در عروق را افزایش دهد، همچنین نشستن طولانی مدت سبب ضعف عضلات باسن و پا می‌شود و شانس گرفتگی لگن و کمر را بالا می‌برد.

این روماتولوژیست با بیان اینکه در برخی مطالعات عنوان شده است که نشستن طولانی مدت امکان ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد، افزود: همچنین مطالعات روان‌شناسی نشان می‌دهد که نشستن طولانی مدت می‌تواند سبب ایجاد اضطراب و افسردگی شود و به علاوه شانس ابتلا به دیابت را بالا می‌برد.

این پزشک با اشاره به اینکه نحوه نشستن هم از اهمیت ویژه برخوردار است، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در حال حاضر بسیار متداول است استفاده از سیستم رایانه است، لازم است افرادی که در محل کار بیشتر پای سیستم هستند برای سلامت خود نمایشگر را دقیقا در موازات چشم قرار دهند و اگر صفحه نمایش کوتاه‌تر است وسیله‌ای در زیر آن قرار دهند تا بالا بیاید و چنانچه بالاتر است صندلی را به نحوی تنظیم کنند چشمشان در موازات نمایشگر باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.