معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره حمایت‌های حقوقی که در سال ۱۴۰۱ از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته است، توضیحاتی ارائه کرد.

ارائه بیش از ۹۸ هزار خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۱

حسین فتاحی؛ معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص  حمایت‌های حقوقی که در سال ۱۴۰۱ از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته است، گفت: در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۹۸۵۱۴ خدمت حقوقی در زمینه‌های مختلف به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

وی با اشاره به برپایی میزهای خدمت در زمان‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: همچنین ۶۹۶ میز خدمت برپا و ۲۹۰۶۸ خدمت به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره ارائه آموزش‌های حقوقی و مشاوره ازدواج به مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز آموزش‌های مختلفی به مددجویان در زمینه‌های حقوقی و مشاوره ارائه شده است و ۳۴ هزار و ۹۲۳ نفر از زنان سرپرست‌خانوار، زوج‌های جوان، دختران و پسران مستعد ازدواج مخاطب این آموزش‌ها بوده‌اند.

فتاحی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴۰۱۷ پرونده مددجویان کمیته امداد مورد بررسی قرار گرفته و برای برخی نیز تنظیم قرارداد انجام شده است همچنین هزار و ۸۱۹ مورد خدمت در موضوعاتی از جمله جلسات دادرسی، کمیسیون‌ها و شوراهای مختلف و قراردادها به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

وی با اشاره به خدماتی که در زمینه پرونده‌های سازمانی و مددجویی که در سال گذشته به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۴۳۲ خدمت در زمینه پرونده‌های سازمانی و مددجویی به مددجویان کمیته ارائه شده است که از این تعداد ۲۲۱۷ مورد پرونده سازمانی و ۶۲۱۵ مورد پرونده‌های مددجویی بوده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره اقدامات وکلای نیکوکار نیز گفت: ۲۵۰۰ پرونده مددجویان کمیته به کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه ارجاع شده و ۱۵۲۶ وکیل نیکوکار نیز در این زمینه به مددجویان کمیته امداد خدمات ارائه کرده‌اند.

فتاحی همچنین در پاسخ به این سوال که پرونده‌های حقوقی مددجویان بیشتر در چه زمینه‌هایی بوده است، گفت: ۲۱۲۱ پرونده شامل دعاوی خانوادگی، ۱۰۶۴ پرونده در زمینه دعاوی امور حسبی، ۱۵۷۶ پرونده در زمینه دعاوی مالی، ۸۱۳ پرونده درخصوص دعاوی ثبتی و ملکی و ۶۴۱ پرونده نیز در زمینه دعاوی کیفری بوده است که در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.