عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با فعالیت سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی عملا جایی برای فرار مالیاتی از طریق کالای قاچاق باقی نمی ماند.

رحیمی: با سامانه مودیان مالیاتی جایی برای قاچاق کالا نمی ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر جلوگیری از قاچاق کالا، اظهار داشت: این سامانه ها اساسا برای شفاف سازی طراحی شده اند و باید تولید کننده و مصرف کننده و وارد کننده مسیر مشخص شده در پایانه های فروشگاهی را طی کنند. این سامانه ها هر کدام مسیر مشخص خود را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: این سامانه برای 8 گروه طبقه بندی شده که آنها مسیر واردات و تولید را در این سامانه پایانه های فروشگاهی دقیقا تعیین کنند  تا مالیات واقعی از مودیان اخذ شود و هم اینکه با استفاده از این سامانه مالیات ها سلیقه ای  و با دخالت عوامل انسانی اخذ نشود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با استفاده از این سامانه عدالت مالیاتی بر کشور برقرار می شود و هیچ کدام از مشاغل مجبور به پرداخت مالیات بیشتر و خلاف واقع نیستند.

رحیمی گفت: با این سامانه گستردگی به مودیان مالیاتی داده می شود و تمام صنوف و فعالان اقتصادی شناسایی و بر اساس فعالیتشان مالیات باید بپردازند و همچنین نارضایتی از پرداخت مالیات هم که در بین مردم وجود دترد کمتر می شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه در کشور ما اقتصاد زیر زمینی کلانی شکل گرفته که مبنای آن هم قاچاق است  و هیچ گونه مالیاتی از این اقتصاد زیر زمینی اخذ نمی شود چون اصلا شناسایی نشده اند و در مقابل بخش های شفاف اقتصاد مثل کارمند و کارگر  به صورت کاملا دقیق و شفاف مالیات می پردازند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: این کالای قاچاق سراسر بازار را در برگرفته است ولی با استفاده از تمهیدات اندیشیده شده در سامانه مودیان مالیاتی ارگان و نهادها که باید اقلامی را خریداری کنند، نمی توانند از کالای قاچاق استفاده کنند؛ زیرا  فروشنده باید فاکتور ارائه کند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: این سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی از نظر  فنی به نحوی طراحی شده که تمام ارگان و نهادها باید کالایی بخرند که در این سامانه ثبت شده باشد.

رحیمی با بیان اینکه کالای قاچاق در این سامانه به دلیل ورود غیر قانونی ثبت نشده است، افزود: کالای قانونی با مشخصات ورود  به کشور و یا برچسب تولید داخل را باید داشته باشد تا بتوان بر مبنای این سامانه آن را خریداری کرد. به این ترتیب آنها ناجار هستند به سمت کالای شناسه دار بروند و خرید خود را انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با فعالیت سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی عملا جایی برای فرار مالیاتی از طریق کالای قاچاق باقی نمی ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.