درگیری‌هایی میان پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان فلسطینی و خارجی که پرچم فلسطین را در دست داشتد، در محله الشیخ جراح واقع در قدس شرقی رخ داد.

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان فلسطینی در قدس شرقی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به زور پرچم فلسطین را از تظاهرکنندگان گرفتند و سه تن از آنها را بازداشت کردند.

معترضان فلسطینی با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و تعدادی از شهرک نشینان درگیر شدند که با برگزاری تجمع تحریک آمیز، شعارهای نژادپرستانه سر می دادند.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ قدس شرقی را به اشغال خود درآورده و از حمل پرچم فلسطین داخل این شهر ممانعت می‌کند.

همچنین خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا» اعلام کرد، نیروهای اشغالگر، راهپیمایی علیه توسعه شهرک سازی در محله الشیخ جراح واقع در قدس شرقی را سرکوب کردند.

شاهدان گفتند، نیروهای اشغالگر به شرکت کنندگان در این راهپیمایی که در آن فعالان عرب و خارجی شرکت داشته و شهرک سازی را محکوم کردند، حمله کردند.

سال‌هاست که ساکنان فلسطینی محله الشیخ جراح و تعداد کمی از یهودیانی که در این محله مستقر شده‌اند، باهم درگیر هستند. یک مناقشه حقوقی نیز درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از منازل خود با این ادعا که ملک یهودیان هستند، وجود داشته است.

فلسطینی‌ها و فعالان خارجی سال‌هاست که علیه شهرک سازی در محله الشیخ جراح مخصوصا پس از تصرف تعدادی از منازل و اراضی آنها توسط شهرک نشینان، به صورت هفتگی راهپیمایی می‌کنند.

همچنین دو فلسطینی بر اثر حمله شهرک نشینان تندرو صهیونیستی در قدس اشغالی زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع محلی گفتند، یک جوان فلسطینی حین کار در شهر قدس به ضرب چاقو توسط یک شهرک نشین زخمی شد و یک زن فلسطینی نیز هنگام حضور در صحن مسجدالاقصی بر اثر تیراندازی از غرب این مسجد، جایی که مجموعه‌ای از کانون‌های شهرک سازی در آن قرار دارند، جراحت برداشت.

از سوی دیگر، گروه‌های بزرگی از شهرک نشینان از سمت دیوار براق اقدام به راهپیمایی تحریک آمیز کرده و شعارهای نژادپرستانه سر دادند. این تظاهرکنندگان پیش از اینکه نیروهای اشغالگر به منظور حفظ امنیت شهرک نشینان و فراهم کردن امکان ادای مراسم تلمودی به شکل علنی، مانع از خروج نمازگزاران فلسطینی از مسجدالاقصی شوند، تلاش کردند به این نمازگزاران هنگام خروج از مسجد حمله کنند.

پیش از این هم نیروهای رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در راهپیمایی هفتگی که برای اعلام همبستگی با اهالی الشیخ جراح برگزار شد، حمله کرده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.