مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از اعزام بیش از ۱۱۳ هزار زائر اربعین‌حسینی از فرودگاه مشهد در بازه زمانی ۲۷ مردادماه تا ۱۶ شهریورماه امسال خبر داد.

اعزام بیش از ۱۱۳ هزار زائر اربعین‌حسینی از فرودگاه مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی فرودگاه مشهد، محمود امانی‌بنی اظهار کرد: بیش از ۱۱۳ هزار زائر اربعین‌حسینی از فرودگاه مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد در بازه زمانی ۲۷ مردادماه تا ۱۶ شهریورماه امسال اعزام شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با اشاره به اتمام عملیات اربعین حسینی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس افزود: برای تجلی عینی شعار «همه پای کار اربعین هستیم» در فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، اتفاقات بسیار خوشایندی در جریان عملیات اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ رخ داد به‌گونه‌ای که از مدت‌ها قبل به‌منظور پذیرایی در خور شأن زوار حسینی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و تمام مسئولان و عوامل فرودگاهی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودند.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زوار، موکب ویژه بدرقه زائران در فرودگاه مشهد برپا و از ۷۲ هزار زائر و مستقبل پذیرایی سرد و گرم اعم از چای، آب‌معدنی، دمنوش، قهوه عربی و غیره انجام شد.

امانی‌بنی اضافه کرد: همچنین در راستای ایجاد حال و هوای اربعینی، در طی فعالیت موکب به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداختیم که از جمله آن‌ها می‌توان به اهدای بیش از ۵۰۰ پک اقلام فرهنگی و مذهبی به کودکان و اجرای گروه سرود، دمام‌زنی، تئاتر خیابانی، تعزیه‌خوانی، پرده‌خوانی و غیره در بیش از ۹۰ اجرا اشاره کرد که مورد استقبال ویژه زائران ایرانی و خارجی اربعین‌حسینی قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در ادامه ضمن اشاره به انجام ۸۶۶ پرواز از مبدا مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد از ۲۷ مردادماه تا ۱۶ شهریورماه امسال خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی در مجموع ۱۱۳ هزار و ۵۴۰ زائر از فرودگاه مشهد اعزام و پذیرش شدند.

به گفته وی از ۲۷ مردادماه تا ۱۶ شهریورماه امسال، ۵۱ هزار و ۲۵۸ زائر با ۴۰۱ پرواز به شهرهای ایلام، اهواز، کرمانشاه و آبادان و ۶۲ هزار و ۲۸۲ زائر با ۴۶۵ پرواز به نجف و بغداد اعزام شده‌اند.

امانی‌بنی ضمن بیان مطلب فوق با بیان اینکه براساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مشهد با انجام بیش از نیمی از پروازها به مقصد عراق، پیشتاز فرودگاه‌های معین در این عملیات بوده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس با ۸۶۶ پرواز، رتبه نخست را در میان فرودگاه‌های معین ایام اربعین‌حسینی به‌دست آورده و پیشتاز در امر اعزام و پذیرش زوار حسینی بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین در ایام اربعین‌حسینی امسال نخستین پرواز عتبات عالیات از فرودگاه شهدای سبزوار پس از ۱۱ سال، برقرار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.