مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با برپایی موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا به مدت ده روز میزبان زائران اربعین حسینی بودیم و در این مدت بیش از ۴۴ هزار زائر امام حسین(ع) در این موکب پذیرایی شدند.

پذیرایی از ۴۴ هزار زائر اربعین در موکب امام رضا(ع)

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه موکب امام رضا(ع) به مدت ده روز از تاریخ ۵ لغایت ۱۴ شهریور ماه در شهر کربلا برپا شد، اظهار کرد: در این موکب خدماتی شامل اطعام، اسکان، پخت و توزیع نان گرم، توزیع یخ، خدمات پزشکی و دارویی به زائران ارائه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در کنار این خدمات مراسم اقامه نماز جماعت، قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی به همراه برپایی حلقه‌های معرفت در محل موکب امام رضا(ع) ویژه زائران اجرا شد و ۴۴۶۱ نفر از خدمات پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۲۲ هزار اطعام در سه وعده غذایی در بین زائران، گفت: در این بازه زمانی پذیرایی از ۴۴ هزار و ۲۶ نفر و اسکان ۸ هزار و ۱۶۵ نفر انجام شد و ۸۲۶ نفر نیز از خدمات دارو و درمانی این موکب بهره‌مند شدند.

احمدزاده اظهار کرد: با استقرار نانوایی سیار موکب امام رضا (ع) در کربلا، ۵۶ هزار و ۵۳۰ قرص نان صلواتی پخت و بین زائران و سایر موکب‌ها توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: امسال در ابتکاری جدید با اعزام کارخانه یخ و استقرار آن در جوار حرم امام علی(ع)، ۱۵۰۰ قالب یخ بین مواکب خدمت‌رسان به زائران توزیع شد.
 
وی گفت: هزینه‌های این موکب از عوائد بیش از ۱۰۰ موقوفه مرتبط و کمک خیرین تأمین شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.