یازدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» با نمایش و بررسی فیلم کوتاه «تابوت» از شبکه مستند پخش می‌شود.

«سینماجوان» با نمایش «تابوت» روی آنتن می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، یازدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» شنبه ۱۸ شهریور ماه با پخش فیلم کوتاه «تابوت» روانه شبکه مستند می‌شود. «سینماجوان» با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.

نمایش فیلم کوتاه «تابوت» به کارگردانی اکبر زارع، بخش اصلی برنامه این هفته «سینماجوان» است و نازنین چیت‌ساز مجری برنامه در گفتگو با کارگردان این فیلم کوتاه درباره تجربیات او در عرصه فیلمسازی سخن می‌گوید. در میز نقد و تحلیل برنامه نیز، وحید نامی در گفتگو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی این اثر کوتاه می‌پردازند.

فیلم کوتاه «تابوت» به کارگردانی و نویسندگی اکبر زارع، برگرفته از یک داستان جالب است که با ذهن خلاقانه کارگردان اثر نوشته شده و تبدیل به یک فیلم کوتاه شده است. داوود نورپور، کریم اشتری، رحیم عباس‌زاده، و احمد مسرت از جمله بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سقف غسالخانه روستا در اثر باران فرو ریخته و تابوت قدیمی زیر باران مانده است. ۳ تن از ریش سفیدان روستا در محل حاضر می‌شوند تا راه چاره‌ای پیدا کنند …»

«تابوت» یکی از ۱۰ فیلم کوتاه حاضر در بخش کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر بود. این اثر کوتاه همچنین در جشنواره‌های خارجی نظیر جشنواره شیلی، جشنواره فیلم تایگا روسیه و … نامزد دریافت جایزه شده است.

در بخش دیگری از قسمت یازدهم «سینماجوان»، سیدحسن حسینی با جدیدترین شماره از پرونده «ژانرهای سینمایی» مقابل دوربین حاضر می شود و دومین بخش از پرونده خود درباره ژانر جنایی را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در بخش معرفی آثار کوتاه دنیا، فیلم کوتاه «پیله» به کارگردانی نوری بی گله جیلان معرفی می‌شود.

کارگاه تجربه نیز با روایتی از لری شره روی آنتن می‌رود و او درباره فیلمبرداری نکاتی را بیان می‌کند.

برنامه «سینماجوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۰ صبح است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.