وزارت کشور مغرب با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار جان باختگان زمین لرزه اخیر در این کشور به بیش از دو هزار کشته خبر می‌دهد.

افزایش قربانیان زلزله مرگبار مغرب به بیش از ۲ هزار کشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وزارت کشور مغرب بامداد امروز (یک شنبه) با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که طبق جدیدترین آمار غیر نهایی قربانیان زمین لرزه شامگاه جمعه در مرکز این کشور، تاکنون دست‌کم دو هزار و ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و دو هزار و ۵۹ تن دیگر نیز زخمی شدند که جراحت هزار و ۴۰۴ تن از آنان خطرناک است.

در بیانیه وزارت کشور مغرب آمده، آمار مرگ و میر ناشی از زمین لرزه اخیر در ۱۰ منطقه این کشور ثبت شده که شامل هزار و ۲۹۳ مورد در الحوز، ۴۵۲ مورد در تارودانت، ۱۹۱ مورد در شیشاوه، ۴۱ مورد در وزارت، ۱۵ در مراکش، ۱۱ مورد در ازیلال، پنج مورد در اگادیر و اداوتنان، سه مورد در کازابلانکا، یک مورد در یوسفیه و یک مورد دیگر در تغییر می‌شود.

از سوی دیگر، «عبداللطیف وهبی» وزیر دادگستری مغرب در تماس تلفنی با تلویزیون دولتی این کشور، اعلام کرد که برخی از روستاهای واقع در نزدیکی کانون زمین لرزه مذکور، به طور کامل ناپدید شدند در حالی که شماری از محله‌های قدیمی و تاریخی شهر تارودانت نیز خسارت زیادی دیدند.

گفتنی است مؤسسه ملی ژئوفیزیک مغرب، ساعت ۲۳:۱۱ شامگاه جمعه به وقت محلی اعلام کرد که یک زمین لرزه به بزرگی ۷ درجه در مقیاس ریشتر، در عمق هشت کیلومتری زمین روی داده که کانون آن منطقه الحوز بوده و چندین شهر از جمله رباط، پایتخت این کشور، کازابلانکا، مراکش، مکناس، فاس، اگادیر و تارودانت را لرزاند.

به دنبال آن نیز، «محمد ششم»، پادشاه این کشور در جلسه‌ای با حضور مقامات بلندپایه در کاخ پادشاهی شهر رباط، سه روز عزای عمومی صادر کرد و طی این مدت نیز پرچم‌های بر فراز تمامی ساختمان‌های دولتی به حالت نیمه برافراشته درآیند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.