رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان ضمن اشاره به آلودگی ۲۰۰۰ هکتار از باغات کاشان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به مراقبت و مبارزه آفت اقدام کنند.

آلودگی ۲۰۰۰ هکتار از باغات کاشان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، هادی کاشانی‌نژاد صبح امروز در دومین جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی شهرستان کاشان، اظهار داشت: بر اساس پایش و ردیابی‌های صورت گرفته حضور آفت مگس مدیترانه‌ای در سطح دو هزار هکتار از باغات شهرستان کاشان ثبت شده است.

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان تصریح کرد: با توجه به در معرض آلودگی بودن سایر باغات این شهرستان به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی و بروز خسارت ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با محوریت مرکز مدیریت بحران و جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل شبکه مراقبت و مبارزه اقدام کنند.

کاشانی‌نژاد تاکید کرد: سه اکیپ مبارزه با آفت متشکل از دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان، نسبت به سمپاشی عمومی در کانون‌های آلوده به این آفت باغات این شهرستان به ویژه منطقه فین اقدام کرده‌اند که امیدواریم با اجرای کامل این طرح از سرایت این آفت به سایر باغات جلوگیری شود.

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان از سمپاشی سایر مناطق شهرستان کاشان به منظور از بین بردن آفت مگس مدیترانه‌ای خبر داد و گفت: در سایر مناطق آلوده عملیات کنترلی از قبیل توزیع ترکیبات طعمه مسموم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران در شهرستان کاشان در این موضوع آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای موثر در هنگام کاهش خسارات ناشی از اتفاقات غیر مترقبه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.