ارتش سوریه در چند روز اخیر با همکاری نیروهای روس در عملیات گسترده خود مواضع تروریست ها در شمال غرب سوریه را درهم کوبیدند.

حملات شدید نظامیان سوری و روسی علیه تروریست‌ها/ ۱۱۱ تروریست کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های نیروهای مسلح این کشور با همکاری نیروی هوافضای روسیه عملیاتی در ریف ادلب و حماه انجام داده است.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ به تجاوزهای تروریست‌ها در محور «الملاجه» در ریف جنوبی ادلب، نیروهای نظامی سوری و روسی عملیات متمرکز و چند روزه علیه گروهک‌های تروریستی انجام داده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که گروه‌های تروریستی که مورد حمایت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند همچنان به روستاها و شهرها و پایگاه ‌های ارتش سوریه در نزدیکی مناطق کاهش تنش در ریف ادلب و حماه تعرض می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که عملیات نیروهای سوری و روسی منجر به نابودی تعداد زیادی از مواضع تروریست‌ها، اتاق‌های عملیات، انبارهای تسلیحاتی، تجهیزات نظامی، پهپادها ‌و دستگاه‌های ارتباطی آنها شد.

در این عملیات همچنین سکوهای شلیک راکت، توپخانه‌ها و دیگر تجهیزات تروریست ها ویران شد.

وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد که ۱۱۱ تروریست از جمله چند سرکرده آن‌ها که غالبا از گروهک موسوم به «انصارالتوحید» وابسته به القاعده بودند و به روستای الملاجه تعرض کرده بودند به هلاکت رسیدند.

در این میان بیش از ۸۰ تروریست دیگر نیز زخمی شدند.

برغم اعتراضات مکرر دمشق، نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا همچنان به بهانه‌های واهی بخش‌هایی از خاک سوریه را در شمال، شمال غرب و شرق سوریه تحت اشغال خود دارند و همچنین با استقرار گروه‌های تروریستی وابسته به خود، تلاش می‌کنند تا جلوی بازگشت آرامش به سراسر خاک سوریه و تحکیم حاکمیت ملی این کشور را بگیرند.

سوریه ادامه حضور نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا در خاک خود را اشغالگری می‌داند و تاکید می‌کند که آمریکا در شرق سوریه منابع نفتی و محصولات زراعی بویژه گندم این کشور را به سرقت می‌برد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و بخش ‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه های روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

بخش‌هایی از شرق، شمال و شمال غرب سوریه که تحت اشغال متجاوزان آمریکایی و ترکیه ای و مزدوران آنها است، بویژه در یک هفته اخیر شاهد درگیری شدید بین این مزدوران بوده است.

در شرق سوریه گروه قسد و گروه موسوم به شورای نظامی دیرالزور که هر دو وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا هستند، در حال نبرد با یکدیگر بر سر قدرت می باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.