نماینده سراوان در مجلس از سوال از وزیر نفت در باره طی ۱۰۰ کیلومتر راه برای رسیدن به جایگاه سوخت خبر داد و گفت‌: فاصله جایگاه‌سوخت با جایگاه دیگر در سروان به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و سهمیه بنزین‌، صرف پیمودن مسافت تا جایگاه دیگرمی‌شود.

فاضلی خبر داد؛ سوال از وزیر نفت در باره طی ۱۰۰ کیلومتر راه برای رسیدن به جایگاه سوخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ملک فاضلی نماینده سراوان‌، سیب و سوران‌، مهرستان و گلشن در مجلس شورای اسلامی در خصوص سوالش از جواد اوجی وزیر نفت که بعدازظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح می شود، گفت‌: نبود جایگاه سوخت شبانه روزی در منطقه‌ای با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از معضلات در چهار شهرستان است.

وی در ادامه افزود: فاصله جایگاه‌ سوخت با جایگاه دیگر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و سهمیه بنزین‌، صرف پیمودن مسافت تا جایگاه دیگرمی‌شود و مردم برای دسترسی به سوخت در شرایط اضطراری مجبور هستند از بازار سیاه‌، با مبالغ هنگفت‌، سوخت را تهیه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکت نفت، نرم افزاری را روی دستگاه‌های کارتخوان جایگاه‌ها در سراوان نصب کرده که به کارت‌های سوخت سایر شهرها بنزین تحویل داده نمی شود و در صورت نیاز، بعد از ساعت ۱۲ شب  باید به فرمانداری مراجعه کرد تا برای دادن سوخت، پیگیری لازم را انجام دهد و سوخت تحویل داده شود.

 ملک فاضلی اظهار داشت‌: شرکت نفت با  سخت‌گیری‌ تصمیم دارد از قاچاق سوخت جلوگیری کند، اما این اقدام‌ها باعث شده‌، گالن های سوخت از سایر مناطق‌، حمل و با قیمت چند برابر در بازار سیاه به فروش برسد.

وی گفت‌: دریک منطقه مرزی برای جلوگیری از قاچاق خدمات به مردم ارائه نمی شود، آیا بهتر نیست خدمات را ارائه دهید و نظارت را افزایش دهید؟ سهمیه کدینگ سراوان از یک میلیون لیتر در روز بیشتراست ولی ۶۰ در صد سهمیه سوخت روزانه‌ به شهرستان حمل می‌شود و همین امر، باعث ایجاد صف‌های کیلومتری درمنطقه ای می‌شود که ۷۰ درصد بیکاری وجود دارد و مردم نان شب را به بهای جان در می‌آورند، زیرا نه خبری از معدن است و نه حتی یک کارخانه کوچک در این منطقه.

نماینده سراوان، سیب و سوران‌، مهرستان و گلشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خواستار حل این معضل چندین و چند ساله هستیم؛ کمبود سوخت در سراوان مشکل هر ساله ما است‌.

وی گفت‌: متأسفانه به دفعات متعدد، این مشکلات سوخت سروان را با وزیر نفت در میان گذاشته شده ولی مشکلات سوخت و جایگاه سوخت در این مناطق همچنان مرتفع نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.