سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات معلمان، گفت: دولت باید پرداخت معوقات رتبه بندی سال ۱۴۰۰ را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

اجرای رتبه بندی معلمان نیاز به قانونگذاری جدید ندارد/ دولت سریع‌تر به اعتراض ها رسیدگی کند

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراض های معلمان در جریان اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: انتظار مجلس از دولت این است که در مقطع زمانی فعلی رسیدگی به اعتراض های معلمان را در جریان اعطای رتبه به آن‌‎ها با جدیت دنبال کرده و رتبه واقعی معلمان بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی قانون به معلم اعطا شود.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: در این زمینه چنانچه دولت در اعطای رتبه واقعی معلمان به آن‌ها دچار مشکل شد، می‌تواند به مجلس لایحه متمم ارائه کند تا کسری اعتباری در این زمینه جبران شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته مجلس در زمینه رتبه‌بندی معلمان قوانین مورد نیاز را به تصویب رسانده است و دیگر نیازی به قانون جدید نیست، افزود: لایحه متمم در صورتی می‌تواند تصویب شود که دولت در اجرا به مشکل بخورد.

کوچکی نژاد اضافه کرد: در این مرحله و برای اجرای سالیانه قانون رتبه بندی نیاز به قانونگذاری جدید وجود ندارد و نه در قانون برنامه هفتم و نه قوانین بودجه سالیانه نیازی به قانونگذاری جدید نیست.

 وی ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به اعتراض های معلمان باید سرعت یابد و رتبه‌های جدید به معلمان بر اساس مستندات جدیدی که بارگذاری کرده‌اند، اعطا شود. قطعاً مجلس در روند رسیدگی به این موارد نظارت ویژه خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

کوچکی نژاد یادآور شد: تاکنون مجلس ارقام قابل توجهی را برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در بودجه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده است و این ارقام به استثنای معوقات ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به معلمان پرداخت شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: دولت مکلف است معوقات  سال ۱۴۰۰ را نیز بار دیگر پرداخت کرده و منبع مالی که این رقم را از منابع خود تأمین کند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.