۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 913889

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی خواستار رسیدگی جدی و فوری به موضوع دریافت هزینه‌ها به روش‌های غیرقانونی و فرار مالیاتی توسط برخی پزشکان و دیگر مشاغل شد.

 ورود دادستانی به فرار مالیاتی برخی پزشکان

به گزارش دادستانی کل کشور، غلامعباس ترکی روز یکشنبه در پی دریافت گزارش‌های متعدد در زمینه وصول هزینه خدمات به روش‌های غیرقانونی توسط برخی حرف و مشاغل، برخورد جدی، بازدارنده و موثر با تخلفات یادشده را مورد تاکید قرار داد.

در این نامه خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: گزارش‌های متعدد دریافتی و مشاهدات میدانی حاکیست که برخی از مشاغل و حرفه ها در بخش خصوصی به ویژه پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، آموزشگاه‌های رانندگی و ... برخلاف قوانین حاکم به خصوص ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه موءدیان (مصوب ۱۳۹۸/۰۷/۲۱) از شیوه‌های غیرقانونی برای وصول هزینه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند که این رفتار خلاف قانون و اخلاق، علاوه بر اینکه حسب مورد تخلف و جرم محسوب و مستلزم تعقیب قانونی است؛ موجبات تضییع حقوق عامه و تحمیل زحمت به شهروندان را فراهم کرده است.

با توجه به شیوع گسترده این اقدامات، مقتضی است در اجرای ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری و تکالیف قانونی و نظارتی دادستانی کل در امر صیانت از حقوق عامه، با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و مراجع نظارتی، تدابیر فوری برای مواجهه و برخورد جدی، بازدارنده و موثر با تخلفات مذکور به منظور استیفای حقوق عمومی و تضمین حقوق شهروندان اتخاذ و نتیجه اقدامات و گزارش کیفیت همکاری دستگاه‌ها را حداکثر تا پایان مهر به این مرجع اعلام کنند.

براساس این گزارش، دادستان‌های  عمومی و انقلاب سراسر کشور ضمن آمادگی کامل برای هرگونه حمایت قانونی و برخورد قاطع با جرائم ارتکابی در این زمینه، نظارت و پیگیری لازم را به عمل خواهند آورد.

محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ۳۱ مرداد امسال با اشاره به دریافت بالغ بر هزار و ۲۵۰ گزارش مبنی بر تخلف برخی پزشکان در راستای عدم انجام تکالیف خود در نصب کارت‌خوان‌ها افزود: برای این گروه از پزشکان پیامک هشدار ارسال شده و اسامی آن ها برای برخورد قانونی به سازمان نظام پزشکی کشور فرستاده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.