رسانه‌ها با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش کردند که روسیه اخیرا پایگاه‌های نظامی را نزدیک مرز با فنلاند تاسیس کرده است.

تاسیس و تجهیز پایگاه‌های نظامی روسیه در مرز با فنلاند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌ها یکشنبه گزارش کردند که روسیه اخیرا پایگاه‌های نظامی را نزدیک مرز با فنلاند تاسیس کرده است.

به گزارش وبگاه «پراودا» به نقل از رسانه‌های فنلاندی، اخیرا تصاویری منتشر شده که نشاندهنده برپایی پایگاه‌های روسیه در مرز با فنلاند است.

بر اساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای امکانات تازه ساخته شده برای نگهداری و ذخیره تجهیزات در پادگان را نشان می‌دهد. این پروژه‌ها اولین نشانه ملموس از این است که نشان می‌دهد روسیه پس از سال‌ها دوباره سرمایه‌گذاری در پایگاه‌های نظامی نزدیک مرز فنلاند را آغاز کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که اگر ائتلاف نظامی ناتو از خاک فنلاند استفاده کند، مسکو هم تدابیر نظامی متقابل انجام می‌دهد

«آنتی هاکنن» وزیر دفاع فنلاند در واکنش به این خبر گفت: «تغییرات مشاهده شده در تصاویر ماهواره‌ای تهدیدی برای فنلاند نیست.»

«تیمو کیوینِن» رئیس نیروهای مسلح فنلاندنیز مدعی است که کشورش به مدت چند دهه است برای مقابله با حمله روسیه آمادگی دارد.

پیش‌نویس بودجه دولت فنلاند برای سال ۲۰۲۴، ۲.۳ درصد از تولید ناخالص ملی را برای دفاع در راستای الزامات  ائتلاف ناتو هزینه می‌کند، فنلاند اکنون به جدیدترین عضو  این ائتلاف تبدیل شده است.

پس از پیوستن فنلاند به ناتو، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که قصد دارد نیروهای مسلح روسیه  را نزدیک مرز با فنلاند تقویت کند. علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، ترکیه آخرین عضو از ائتلاف ۳۰ عضوی ناتو بود که در نهایت ماه مارس با درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو موافقت کرد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.