مقام ارشد ارتش اوکراین گفت که ارتش روسیه ۴۶ سامانه موشکی پیشرفته «اسکندر» را در امتداد مرز با اوکراین مستقر کرده است.

اوکراین: روسیه ۴۶ سامانه موشکی «اسکندر» را در مرز مستقر کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد ارتش اوکراین گفت که روسیه ۴۶ سامانه موشکی «اسکندر» را در امتداد مرز اوکراین مستقر کرده است.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک»، «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رکن اطلاعات ارتش اوکراین روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت«سامانه‌های  موشکی اسکندر روسیه می‌توانند به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین حمله کنند.»

جمعه گذشته ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه با سامانه موشکی اسکندر به شهر« کریوی ریه» حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، روسیه از شروع جنگ با اوکراین تاکنون بارها اهداف غیر نظامی این کشور را هدف قرار داد. روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک  به «لوهانسک» و «دونستک» اعلام کرد.

نیروهای روسیه بارها از موشک‌های اسکندر در حملات به اهداف اوکراینی استفاده کرده‌اند. این سامانه موشکی می‌تواند کلاهک‌های متعارف یا اتمی پرتاب کند. ارتش ایالات متحده اعلام کرده که این سامانه موشکی از پیشرفته‌ترین موشک‌ها در نوع خود است.

سامانه موشکی اسکندر نیز خانواده موشک‌های بالستیک کوتاه برد با سوخت جامد است که توسط روسیه ساخته شده است. این موشک‌ها متحرک هستند و می‌توانند از سکوهای  مختلف از پرتاب شوند. موشک‌های اسکندر به دلیل توانایی حمل انواع کلاهک‌ها از جمله کلاهک‌های معمولی و اتمی شناخته شده‌اند. برد آن‌ها تا ۵۰۰ کیلومتر است و دقت بالایی دارند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بر این باور است که تنها راه برای مقابله با حملات موشکی روسیه، دستیابی به «سپر هوایی تمام عیار» است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.