سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با شیخ‌الازهر دیدار و از مواضع وی در متحد کردن جهان اسلام تقدیر کرد.

استقبال ایران از دعوت شیخ‌الازهر برای برگزاری گفت‌وگوهای اسلامی-اسلامی

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمود فرازنده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با احمد الطیب، شیخ الازهر در محل اقامتش در برلین دیدار و رایزنی کرد.

احمد الطیب که برای شرکت در نشست بین‌المللی صلح به برلین رفته است، تاکید کرد که دلیل اختلافات و شکاف‌های کنونی میان مسلمانان نزاع‌های غیراسلامی است که قرآن کریم نیز نسبت به آن‌ها هشدار داده است، این نزاع و درگیری به وحدت اسلامی خدشه وارد می‌کند و میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند.

شیخ الازهر در این دیدار همچنین گفت که اختلافات منجر به از بین رفتن رویکرد و هدف یکپارچه اسلامی شده که علیرغم اختلافات بتوانیم به آن رجوع کنیم.

وی خاطرنشان کرد که خطرناک‌ترین چالش اسلامی در زمان معاصر، چگونگی قانع کردن سیاستمداران و تصمیم گیرندگان در این مورد است که مصلحت و منفعت اسلامی بالاتر از همه چیز است و همه مسلمانان باید درخصوص آن اتفاق نظر داشته باشند.

شیخ الازهر خاطرنشان کرد که علمای اسلام به طور گسترده درمورد اهمیت وحدت اسلامی صحبت کرده‌اند اما نیروهای سیاسی همواره امور را بر خلاف زبان منطق و عقل سوق می‌دهند و در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش‌های جهانی از بین رفتن ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی است.

وی گفت که الازهر به حفظ وحدت مسلمانان پایبند است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

استقبال ایران از دعوت شیخ‌الازهر برای برگزاری گفت‌وگوهای اسلامی-اسلامی

از سوی دیگر، محمود فرازنده، سفیر ایران در آلمان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شیخ الازهر و تمجید از تلاش‌های وی برای اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام تاکید کرد که ایران به قدرت و توانایی الازهر برای متحد کردن مسلمانان و رهنمود کردن آن‌ها به راه صحیح و مقابله با کسانی که تلاش دارند تصویر غلطی از دین اسلام نشان دهند، باور دارد.

وی همچنین گفت که ایران از دعوت شیخ الازهر برای برگزاری گفت‌وگوهای اسلامی-اسلامی که در کنفرانس گفت‌وگوهای بحرین آن را مطرح کرد، استقبال می‌کند.

استقبال ایران از دعوت شیخ‌الازهر برای برگزاری گفت‌وگوهای اسلامی-اسلامی

سفیر ایران همچنین با تقدیر از مواضع شیخ الازهر در نزدیک کردن رویکردهای اسلامی گفت که صدای الازهر در تمام جهان اسلام گوش شنوا دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.