به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه های عمومی، در اقدامی قابل تحسین دو حکم فرهنگی جایگزین حبس در شهرستان های کنگان و دیلم استان بوشهر صادر شد.

حکم جالب دو قاضی در بوشهر؛ به جای حبس، کتاب بخرید

به گزارش قدس آنلاین، در اقدامی جالب، دو قاضی در استان بوشهر، برخی جرائم سبک را با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس به خرید کتاب محکوم می‌کنند.

به موجب تفاهم نامه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه های عمومی و در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مبنی بر صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس، در اقدامی قابل تحسین دو حکم فرهنگی جایگزین حبس در شهرستان های کنگان و دیلم استان بوشهر صادر شد.

به موجب این احکام، دادگاه کیفری دیلم در یکی از احکام خود به جای صدور حکم حبس برای متهم پرونده، وی را به تهیه کتب و لوازم کمک آموزشی متناسب با نیاز کتابخانه های عمومی استان تا سقف 15 میلیون تومان ملزم کرد. 

همچنین دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان نیز طی حکمی برای متهم پرونده در این شهرستان، وی را به خرید سه جلد کتاب «صعود چهل ساله» و سه جلد کتاب «خون دلی که لعل شد» برای کتابخانه های کنگان مکلّف کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.