۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 914135

یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: بازگشت تعداد زیادی از هموطنان از کشور عراق و در پیش بودن آغاز مدارس ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا را بیش از پیش کرده است.

تزریق واکسن آنفلوآنزا ضروری است

منصور بهرامی در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکان گفت: واکسن آنفلوآنزا مثل همه واکسن‌ها بسیار مفید است و هر سال باید نوع جدیدش تزریق شود، همه افراد بالای ۶ ماه و از جمله کودکان باید این واکسن را دریافت کنند، افرادی که واکسن آنفلوآنزا را برای اولین بار دریافت می‌کنند لازم است این واکسن را در ۲ نوبت و به فاصله یک ماه تزریق کنند اما برای اشخاصی که در سال‌های گذشته این واکسن را دریافت کردند تزریق یک نوبت کافی است.

وی ضمن اشاره به اینکه توصیه می‌شود افراد در هر سنی به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، ادامه داد: دریافت این واکسن برای کودکان، افراد مسن، مادران باردار، کادر درمان و معلمان مدارس و به طور کلی هر فردی که به واسطه کارش با کودکان سروکار دارد ضروری است، البته بهتر است سایر افراد نیز نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در شرایط موجود که تعداد زیادی از هموطنانمان برای زیارت اربعین به کشور عراق رفتند و ممکن است با بیماری به کشور بازگشته باشند دریافت این واکسن برای همه افراد ضرورت بیشتری دارد و با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید اهمیت تزریق واکسن برای کودکان ۶ ماه به بالا بیشتر شده است.

این متخصص کودکان و نوزادان با بیان در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها موجود است و افراد باید از هم اکنون برای دریافت این واکسن اقدام کنند، اظهار کرد: لازم است افراد قبل از دریافت این واکسن علائم سرماخوردگی و تب نداشته باشند البته داشتن علائم بسیار خفیف نظیر آبریزش بینی اشکالی ندارد، اما باید توجه داشته باشند که قبل از تزریق واکسن دچار سرماخوردگی واضح نباشند.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.