نویسنده کتاب «رومی روم» گفت انگیزه نوشتن این کتاب از ماهیت وحدت‌بخش اربعین نشأت می‌گیرد. جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته‌ایم و باری دیگر دو ملت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

انگیزه نوشتن «رومی روم» از ماهیت وحدت بخش اربعین سرچشمه گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حسین زحمتکش زنجانی نویسنده کتاب «رومی روم» درباره این‌کتاب گفت: «رومی روم» رمانی در بستر حال و هوای اربعین است که داستان دو رزمنده ایرانی و عراقی را در زمان دفاع مقدس روایت می‌کند. این‌دو رزمنده طی یک حادثه عجیب با یکدیگر رو به رو شده و بعد از گذشت ۳۰ سال، بار دیگر یکدیگر را در پیاده‌روی اربعین، اما این بار در جایگاه میهمان و میزبان ملاقات می‌کنند.

وی افزود: این کتاب در عین اینکه در بستری از واقعیت نوشته شده، از عنصر تخیل نیز در نگارش آن کمک گرفته شده است. انگیزه نوشتن این کتاب از ماهیت وحدت‌بخش اربعین نشأت می‌گیرد. اکنون ما جنگ هشت ساله را که منشأ آن یک دیکتاتور به تمام معنا بود پشت سر گذاشته ایم و باری دیگر دو ملت به پشتوانه امام حسین (ع) در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

این نویسنده در مورد کتاب «عصر بخیر آقای نویسنده» خود گفت: در این کتاب به شخصیت رضا پهلوی، پسر دوم پهلوی دوم پرداخته‌ام. این شخص در سکوت کامل و بایکوت مطلق خبری از دنیا رفت و برخلاف دیگر اعضای خانواده پهلوی، مورد توجه رسانه‌ها نبود. با نگاهی به زندگی وی می‌توان فهمید که شخصی تحصیل‌کرده بود و به نسبت دیگر اعضای خانواده چهره معقولی‌تری داشت. همواره در خصوص مرگ وی این ابهام وجود دارد که آیا واقعاً این شخص اقدام به خودکشی کرده، یا قتل صورت گرفته است؟ که در این زمینه، اکثر شواهد حاکی از عدم خودکشی اوست. در این کتاب هیچ یک از مفاهیمی که به آن اشاره می‌شود، خالی از بار سیاسی و تاریخی نیست. در این کتاب با طرح سوال‌های متفاوت ذهن خواننده درگیر می‌شود.

زنجانی در پایان گفت: شاید این سوال برای افراد ایجاد شود که چرا زادگاه شخصیت اصلی جزیره بوموسی قرار داده شده است؟ این به خلق و خوی استعمارستیزی ما برمی‌گردد. انگلستان باعث و بانی تغییر هویت فرهنگی در جزیره بومسی بود که حتی اسم آن را «ابوموسی» خواندند. لذا در این کتاب به این پرداختیم که چگونه این تغییر هویت‌ها به دست حکومت‌های استعمارگر در کشور ما شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.